Volumul vanzarilor Heineken, al treilea mare producator de bere din lume dupa volum, a scazut in Romania anul trecut, pe fondul vremii nefavorabile si a economiei slabe, se arata intr-un comunicat publicat miercuri de companie.

"Volumul de bere a scazut in Romania anul trecut cu aproximativ 5% din cauza vremii nefavorabile si a conditiilor economice. Profitabilitatea s-a imbunatatit datorita initiativelor conducerii legate de portofoliul de produse si generarea de venituri, precum si datorita eficientizarii costurilor", se arata in raportul Heineken. La nivel Europei Centrale si de Est, volumul vanzarilor de bere a scazut cu 4,4%, la 42,3 milioane de hectolitri, in conditiile in care declinul vanzarilor din Rusia, Polonia, Romania si Cehia nu a putut fi contrabalansat de avansul inregistrat in Serbia, Germania, Austria si Ungaria.

Venitul consolidat din vanzari in regiune a scazut cu 7,4% anul trecut fata de 2013, la 2,86 de miliarde de euro de la 3,1 miliarde de euro, in timp ce venitul pe hectolitru a coborat cu 2,7%, la 65 de euro. In baza organica, vanzarile Heineken din Europa Centrala si de Est au scazut cu 3,7%, iar venitul pe hectolitru a urcat cu 1,4%, scrie MEDIAFAX.

La nivelul grupului, profitul net a crescut cu 11% anul trecut comparativ cu 2013, la 1,51 miliarde de euro de la 1,36 miliarde de euro, in timp ce veniturile consolidate au crescut cu 0,3%, la 19,25 miliarde de euro. Heineken are patru fabrici in Romania, la Miercurea Ciuc, Constanta, Craiova si Mures.

Citeste si:
Cîțu: România va evita recesiunea, iar economia își va reveni
Florin Cîțu: România va evita...
Citeste si:
Care sunt primele simptome care apar in caz de coronavirus?
Care sunt primele simptome...


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.