Cei mai multi romani opteaza pentru cumparaturi online odata la trei luni, iar electronicele si electrocasnicele, urmate de imbracaminte si incaltamine se afla in topul produselor achizitionate online, potrivit unui studiu al firmei Exact Cercetare si Consultanta.

Deopotriva barbati si femei, 26% dintre respondenti fac cumparaturi online odata la trei luni. Majoritatea acestora au varste cuprinse intre 40-60 de ani si un nivel de educatie si statut social ridicat. La randul lor, 21% dintre romani cumpara online odata la sase luni. Atat femei, cat si barbati, tinerii cu varste cuprinse intre 18-29 de ani, cu statut social scazut, sunt cei care au cea mai mare pondere din totalul celor care fac bianual cumparaturi online.

Cumparaturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre romani. Pentru aceasta categorie se constata o diferenta in functie de gen, barbatii fiind cu 4% mai multi decat femeile. Majoritatea celor care cumpara lunar produse online au varste cuprinse intre 30-39 de ani si un nivel ridicat de educatie si statut social, scrie MEDIAFAX.

Dintre cei care au facut cumparaturi online cel putin odata la trei luni, peste jumatate au achizitionat produse electronice sau electrocasnice (55%). Acestea sunt urmate de produsele de imbracaminte si incaltaminte (45%), parfumuri si produse cosmetice (39%), carti sau CD-uri (27%), jucarii sau jocuri (17%), produse pentru ingrijirea locuintei (8%) si produse alimentare (7%).

Electronicele si electrocasnicele sunt preferate indeosebi de barbatii cu varste cuprinse intre 40-60 de ani si un nivel de educatie mediu si scazut. Imbracamintea si incaltamintea sunt cumparate online cu preponderenta de catre femei cu varste cuprinse intre 18-29 de ani si cu un nivel inalt de educatie. Parfumurile si produsele cosmetice sunt preferate tot de aceeasi categorie de public, dar si din categoria de vasta 40-60 de ani.

Se constata, de asemenea, ca CD-urile si cartile sunt cumparate cu precadere de persoanele cu nivel inalt de educatie si statut social, atat barbati, cat si femei, cu varste cuprinse intre 40-60 de ani.

"Pentru jucarii sau jocuri pentru copii, se remarca in mod semnificatriv categoria de varsta 30-39 de ani, neinregistrandu-se insa diferente de gen ori la nivel de educatie si statut social. Produsele alimentare si cele pentru ingrijirea locuintei sunt achizitionate online cu predilectie de persoanele cu un statut social scazut", a declarat Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare si Consultanta.

Citeste si:
Studiu Infografic: Profilul clienților sistemelor fotovoltaice în...
Studiu Infografic: Profilul...

Volumul esantionului pe care s-a facut studiul a fost de 1.261 de persoane, care au raspuns la chestionarul Exact Cercetare si Consultanta.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.