Business 30 Mai 2014 15:01
Brandurile "cool" sunt acelea care incalca normele in vigoare, dar numai daca aceasta forma de "rebeliune" sprijina o cauza buna, afirma cercetatorii din Chicago.

Potrivit unui studiu recent al cercetatorilor din Chicago, a fi "cool" merge mana in mana cu caracterul independent, cu incalcarea normelor in vigoare si cu impotrivirea fata de normele sociale. Autorii studiului spun ca incalcarea normelor si diferentierea de ceilalti sunt tolerate de consumatori doar atunci cand acest tip de comportament este adoptat din motive considerate pozitive.

"Piata apreciaza brandurile cool", afirma autorii studiului, Caleb Warren si Margaret Campbell.

"O imagine cool a ajutat Harley Davidson sa isi consolideze statutul de brand legendar, a crescut vanzarile pentru Pabst Blue Ribbon si a ajutat Apple sa devina cel mai bun brand global din 2013", au adaugat ei.

"Caracterul «cool» ii incita pe consumatori, adauga o valoare simbolica produselor si genereaza tendinte de consum - toata lumea doreste acest caracter, chiar daca multi nu pot sa spuna ce inseamna «cool» de fapt".

Desi cercetatorii nu au reusit sa se puna de acord in privinta unei definitii specifice pentru acest termen, studii anterioare au propus patru proprietati definitorii pentru "cool".

Prima, potrivit acestui studiu recent, spune ca elementul "cool" este o proprietate construita social, nu o caracteristica intrinseca a unui obiect sau a unei persoane - ceea ce inseamna ca obiectele si persoanele sunt cool doar prin prisma faptului ca ceilalti ii considera cool.

A doua proprietate se refera la faptul ca elementul "cool" este subiectiv si dinamic si se modifica in timp. A treia proprietate specifica faptul ca elementul "cool" este perceput ca o calitate, ca un element care are o valoare pozitiva.

Pentru al patrulea element, oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca elementul "cool", pentru a exista, are nevoie de mult mai mult decat de simpla perceptie potrivit careia un anumit obiect este pozitiv sau dezirabil.

Citeste si:
Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România...
Patronatul Producătorilor...

Tinand cont de aceste teorii, cercetatorii americani i-au invitat pe participanti sa acorde note unor produse si reclame in functie de cat de "cool" erau acestea.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.