"In data de 3 martie s-au declansat la CNADNR procedurile pentru selectia consultantului pentru a realiza studiul de fezabilitate, procedurile urmand sa dureze maximum sase luni, cu tot cu eventuale contestatii. Pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Sibiu - Pitesti exista o suma de 28 de milioane de euro pusa la dispozitie de Comisia Europeana in alocarea 2007 - 2013. Dupa ce se termina studiul de fezabilitate in 12 luni, urmeaza procedurile de aprobare a lui, se va incepe licitatia pentru atribuirea de lucrari care va dura sase luni. Daca punem sase luni acum, 12 si cu 6, in cel mai bun caz, in 24 de luni se pot incepe lucrarile pe Sibiu - Pitesti", afirma ministrul Transporturilor pe blogul persoanal intr-o postare din 5 martie, transmite MEDIAFAX.
El a aratat la vreamea respectiva ca autostrada nu este in concurenta cu tronsonul Sibiu - Brasov "pentru bunul si simplul motiv" ca Sibiu - Pitesti este finantat din fonduri de coeziune si Sibiu - Brasov este finantat din fonduri de dezvoltare regionala.
Sova adauga ca este primul ministru care a inceput munca la acest tronson de autostrada, iar reprezentantii PDL de la conducerea Transporturilor, fie ca a fost vorba despre Traian Basescu, Radu Berceanu sau Anca Boagiu, nu au fost in stare sa realizeze nici macar un studiu de fezabilitate serios.
Astfel, ministrii PDL au propus doar un studiu de fezabilitate in 2008, "facut de mantuiala si ca atare respins de catre Comisia Europeana", arata Sova.
Intr-o noua postare pe blog, ministrul Transporturilor revine pe acest subiect si ofera ca termen de incepere a lucrarilor data de 1 ianuarie 2017, in contextul in care studiul de fezabilitate va dura doi ani, nu un an, asa cum a aratat anterior.
"Licitatia pentru studiului de fezabilitate dureaza maxim sase luni, conform normelor europene, si a debutat deja la inceputul acestei luni. Realizarea efectiva a studiului de fezabilitate va dura 24 luni si are alocati 28 milioane de euro de la Comisia Europeana. 24 de luni este o perioada minima impusa de catre Comisa Europeana, tinand cont de faptul ca noile studii de fezabilitate trebuie sa contina studii geologice. Dupa finalizarea studiului de fezabilitate, in maxim sase luni vom licita construirea autostrazii. Asadar, la 1 ianuarie 2017 vom putea incepe efectiv construirea autostrazii. Acesta este calendarul acestui tronson, cat se poate de important pentru Guvernul Ponta", afirma Sova joi, pe blog.
OFICIAL: Nasser Al-Attiyah va fi pilot Dacia în Raliul Dakar din 2025
Aproximativ 11.000 de persoane, membri de sindicat de la Automobile Dacia, dar si familii ale acestora, au protestat la inceputul lunii martie pe platoul Casei de Cultura a Sindicatelor din Mioveni, una dintre cerinte fiind construirea autostrazii Pitesti - Sibiu.
Presedintele Traian Basescu a declarat in februarie ca nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblarii de la Pitesti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro