5 Martie 2014 , 17:52 in Business
Nicio firma nu s-a prezentat la licitatiile de promovare a Romaniei pe canalele media din Marea Britanie si Italia, iar pentru piata germana a fost facuta o singura oferta, considerata neconforma, motiv pentru care licitatiile vor fi reluate, potrivit Autoritatii Nationale pentru Turism.

ANT a organizat la inceputul anului licitatii in valoare totala de 19 milioane de euro pentru promovarea turismului romanesc pe televiziuni si in presa scrisa din Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Romania si SUA.

Deschiderile ofertelor a avut loc in lunile ianuarie si februarie in Romania, la sediul ANT.

S-au prezentat un ofertant pentru campania din Franta, un ofertant pentru Germania, unul pentru Romania si doi ofertanti pentru SUA.

"In prezent, procedurile pentru media Franta, media SUA si media Romania se afla in evaluare, iar procedurile pentru media din Marea Britanie, Italia si Germania au fost anulate, deoarece nu a fost depusa nicio oferta sau au fost depuse oferte necoforme", se arata intr-un raspuns ANT la solicitarea MEDIAFAX.

Pentru licitatiile privind promovarea pe canale tv si presa scrisa au fost alocate urmatoarele bugete (fara TVA): 13,6 milioane de lei pentru Franta, 17 milioane de lei pentru Germania, 13,6 milioane de lei pentru Italia, 12,5 milioane de lei pentru Marea Britanie, 16,6 milioane de lei pentru Romania si 11,3 milioane de lei pentru SUA.

"Pana in prezent nu a fost semnat niciun contract, intrucat procedurile se afla in evaluare. Procedura va fi reluata, conform legislatiei in vigoare", se mai arata in raspunsul ANT.

Peste 7,9 milioane de turisti s-au cazat anul trecut in Romania, cu 3,5% mai multi decat in 2012. Din totalul turistilor straini, de 1,71 milioane, cei mai multi au provenit din Germania (228.592), Italia (181.894) si Franta (118.649).

In schimb, anul 2014 a inceput prost. Numarul de turisti in structurile de cazare din Romania a scazut cu 0,4% in luna ianuarie, s-a diminuat si numarul de nopti de cazare, cu 2,3% si, in acelasi timp, au intrat in tara cu 1,8% mai putini vizitatori straini, potrivit Institutului National de Statistica.



Te-ar putea interesa si:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Twitter

Aboneaza-te la 9AM sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Nicio firma nu vrea sa promoveze Romania in Marea Britanie si Italia.


Ultima ora din Business pe 9AM