Bugetul mediu total alocat pentru Craciun si Revelion inregistreaza, astfel, o crestere comparativ cu anii anteriori - 1.255,47 lei in 2012, 1.046,75 lei in 2011, 1.052,48 lei in 2010 si 1.523,29 lei in 2009, arata cercetarea efectuata de Mednet Marketing Research Center, relateaza MEDIAFAX.
"Principalul motiv de crestere a acestui buget poate fi faptul ca preturile la majoritatea produselor si a serviciilor de pe piata romaneasca au crescut in decursul anului", spun initiatorii studiului.
Majoritatea persoanelor chestionate au aratat ca bugetul alocat pentru Craciun si Revelion este mai mare decat cel de anul trecut, cresterea fiind resimtita la categoria de produse alimentare (carne, cozonac etc.). Bugetul mediu pe care respondentii intentioneaza sa-l aloce pentru mancare si bautura este de 600,76 lei (comparativ cu 501,04 lei in 2012, 422,27 lei in 2011, 491,54 lei in 2010 si 556,13 lei in 2009).
In ceea ce priveste calatoriile sau excursiile organizate in perioada sarbatorilor de iarna, se inregistreaza, de asemenea, o crestere a bugetului alocat - 1.524,47 lei in medie, comparativ cu 1.384,17 lei in 2012, 1.332,41 lei in 2011, 1.351,79 lei in 2010 si 1.312,50 lei in 2009.
In privinta cadourilor pentru cei dragi, cu ocazia Craciunului si a Revelionului, suma medie pe care intentioneaza sa o cheltuiasca majoritatea respondentilor (87,1 la suta) este de 465,25 lei. Cei mai multi intentioneaza sa cumpere articole de imbracaminte sau incaltaminte (52,1 la suta ), cosmetice sau parfumuri (35,2 la suta ), jucarii (34,1 la suta) sau ciocolata sau cafea (19,8 la suta), se mai arata in studiu.
Principalii destinatari ai acestor cadouri sunt sotul sau sotia, partenerul (87,5 la suta ), copiii (63,8 la suta) si parintii (33,7 la suta).
Ianis Hagi și Elena, un Crăciun special. Au devenit soț și soție:...
Mai mult de jumatate dintre cei chestionati (55,5 la suta) spun ca nu isi vor cumpara, anul acesta, brad natural de Craciun, principalul motiv fiind acela ca au deja un brad artificial (40,4 la suta).
in ceea ce priveste Revelionul 2014, majoritatea respondentilor aleg sa petreaca in tara (90,1 la suta), conform aceleiasi cercetari.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro