Business4 Noiembrie 2013

Lectura de 2 minute

Gradul de ocupare a hotelurilor din Romania la inceputul acestui an era de 28%, fata de 35% in 2008, tariful mediu s-a diminuat cu 15%, iar profitabilitatea a scazut cu peste 19%, potrivit unui studiu al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania.

"Cei cinci ani de criza si-au spus cuvantul in domeniul turismului, unde desi au aparut aproape 1.000 de unitati de cazare, numarul turistilor a urcat timid, cu mai putin de 10%", se arata in studiul federatiei, transmite MEDIAFAX.

Numarul hotelurilor a crescut din 2008 de la 1.111 la 1.400 de unitati, numarul hostelurilor a urcat de la 46 la 178, la care se adauga peste 500 de pensiuni urbane si rurale.

La inceputul acestui an, din cele 1.400 de hoteluri din Romania, 28 erau de cinci stele, 233 de patru stele, 663 de trei stele, 395 de doua stele si 75 de o stea, in timp ce sase unitati nu erau clasificate. In 2008, un numar de 16 de hoteluri erau cotate la cinci stele, 99 la patru stele, 355 de trei stele, 453 la doua stele si 171 la o stea. Totodata, 17 hoteluri nu erau clasificate.

Capacitatea de cazare a crescut in intervalul 2008-2012 de la 294.210 locuri la 301.109 locuri de cazare.

Citeste si:
Presedintele Ucrainei: "Bucovina de Nord a fost ocupata de romani"
Presedintele Ucrainei:...

"Desi capacitatea de cazare este mai mare, au scazut doi indicatori foarte importanti: cheltuielile turistilor in Romania si numarul de zile de cazare de turist. Astfel, veniturile hotelurilor au scazut cu peste 9% in ultimii cinci ani, iar cheltuielile au urcat cu mai mult de 5%", potrivit studiului FIHR realizat pe baza informatiilor de la Institutul National de Statistica si a celor transmise de hotelieri.

In 2008, numarul total al turistilor din Romania se ridica la peste 7,1 milioane de persoane, dintre care 5,65 milioane romani si 1,46 milioane straini. Dupa cinci ani de criza, numarul turistilor a urcat la 7,7 milioane de persoane, dintre care 6 milioane au fost romani si doar 1,6 milioane de turisti straini.

"Cresterea numarului de turisti se reflecta mai degraba in cresterea cheltuielilor, avand in vedere ca tariful mediu a scazut si consumul turistilor s-a diminuat in perioada de criza. Cresterea TVA de la 1 iulie 2010 la 24% a fost o mare lovitura data industriei turistice atat la nivelul hotelierilor, cat si la nivelul agentiilor", se mai arata in studiul federatiei.

Citeste si:
Turisti pusi sa isi ceara scuze intr-o scrisoare, dupa ce au...
Turisti pusi sa isi ceara...


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.