Regionalizarea va impune aparitia aeroporturilor regionale si adoptarea unor politici de transport comune pentru aeroporturile din anumite zone ale tarii, altfel va fi dificil pentru acestea sa atraga fonduri europene, a declarat joi Marian Buica, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.

"Din fericire aeroporturile au fost descentralizate. Dar, ocupandu-ma si de partea de program 2014-2020, am constatat ca odata cu aparitia regiunilor aeroporturile sunt in situatia ca trebuie sa fuzioneze. Descentralizarea s-a facut, dar vor aparea regiunile. Concurenta foarte mare intr-o singura regiune va face situatia foare dificila. Daca aeroporturile din aceeasi regiune nu vor colabora va fi foarte greu sa atraga fonduri europene si ajutoare de la UE pentru dezvoltare. Trebuie sa se lase la o parte orgoliile si sa se decida ce aeroport va fi regional. Vor fi nevoite sa faca o politica comuna de transport aerian pe regiune. Si asta va fi foarte dificil. Am avut o experienta la nivelul asociatiei (Asociatia Aeroporturilor din Romania, n.r.) si s-a terminat destul de complicat", a spus Buica, potrivit MEDIAFAX.

El aratat ca aeroporturile regionale sunt definite in politica Uniunii Europene ca aeroporturile pricipale ale regiunii respective, cele care coordoneaza politica de transport in regiune.

"Va fi dificil, au fost discutii aprinse pe acest subiect, mai ales ca nu exista o strategie. Aeroportul din Craiova, pentru ca nu are competitor, s-a definit automat ca aeroport regional. Nu vorbim de desfiintari de aeroporturi, vorbim de politica comuna de transport aerian pentru acele aeroporturi dintr-o anumita regiune. Presupune ca in regiunea respectiva sa nu avem destinatii comune de pe aeroporturi diferite, va fi politica comuna", a spus Buica.

Potrivit Ministerului Transporturilor, se are in vedere consolidarea regiunilor din punct de vedere al aeroporturilor.

"Va exista un punct important, cu un aeroport principal, iar celelalte isi vor desfasura activitatea complementar. Daca pe un aeroport am mai mult trafic provenind de la companii low cost, pe celelalte trafic de companii regulate, trebuie sa existe o discutie, o politica la nivel regional care sa permita automat o mai mare dezvoltare a regiunii, fara sa renuntam la infrastructura", au aratat reprezentantii institutiei.

Citeste si:
România intră în Schengen, din martie 2024, cu porturile și...
România intră în Schengen,...

In ceea ce priveste fondurile europene de care aeroporturile pot beneficia in exercitiul financiar viitor, oficialii romani spun ca acestea vor avea la dispozitie atat banii din programele care vizeaza domeniul transporturilor, cat si cele pentru dezvoltare regionala, iar cele care sunt la granita pot accesa si programele transfrontaliere.

Aeroporturile din Romania au nevoie, in urmatorii zece ani, de cel putin 200-300 de milioane de euro pentru investitii in piste noi, terminale si infrastructura.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.