"Prin proiectul de Hotarare a Guvernului se va extinde regimul de zona libera in portul Midia pe o suprafata de teren de 2.337.491 metri patrati. Prin extinderea regimului de zona libera in portul Midia, operatorii economici vor beneficia de facilitati vamale conform legislatiei in vigoare si, totodata, se vor dezvolta si moderniza noi facilitati pentru operarea marfurilor, care vor duce la cresterea traficului de marfuri in port", se spune in nota de fundamentare a unui proiect de Hotarare de Guvern initiat de Ministerul Transporturilor.
Suprafata pe care se extinde regimul de zona libera in portul Midia este delimitata la nord de primaria comunei Corbu, la sud de Administratia Bazinala de Apa Dobrogea-Litoral si primaria comunei Navodari, la est de Administratia Bazinala de Apa Dobrogea - Litoral si la vest de Rompetrol Rafinare si primaria comunei Navodari, potrivit anexei proiectului, scrie MEIDAFAX.
Portul Midia are 833 hectare, din care teritoriul portuar ocupa 233 hectare, iar diferenta este reprezentata de suprafata de apa aferenta. Portul asigura firmelor facilitati portuare pentru operarea marfurilor generale, a animalelor vii, a produselor petroliere.
Infrastructura porturilor Constanta, Midia, Mangalia, Tomis si Basarabi apartine domeniului public al statului si este concesionata de catre Ministerul Tranporturilor Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta.
"In porturile Constanta si Basarabi, unde s-a instituit regimul de zona libera, operatorii economici beneficiaza de facilitati vamale, in conformitate cu legislatia in vigoare. Situatia creata a dus la
dezvoltarea de noi facilitati pentru operarea marfurilor si implicit la cresterea traficului de marfuri. In vederea continuarii acestei dezvoltari se propune extinderea regimului de zona libera in portul
Midia", potrivit documentului.
10 trucuri pentru ”extinderea” unei camere mici
Autorii proiectului arata ca in incinta portului a fost finalizat cel mai mare terminal maritim de gaz petrol lichefiat (GPL) din tara, cu o capacitate de stocare de 4.000 mc, cu potential de a deveni unul dintre cele mai importante unitati de acest tip din Europa Centrala si de Est.
Totodata, infrastructura portuara a portului permite dezvoltarea unor terminale specializate care vor duce la cresterea traficului de marfuri.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Lucian Prună preia conducerea Mogo România
Sursa: futurebanking.ro
-
Restaurant vegan trece la meniu cu carne: Dieta vegană nu o să salveze planeta
Sursa: wall-street.ro