Business 9 Iulie 2013 09:46
Autoritatea de Supraveghere Financiara a solicitat Astra clarificari privind modul in care solutioneaza dosarele de dauna RCA inainte de anuntul unei asociatii auto, ASSAI, care sustine ca soferii pagubiti de clienti RCA ai companiei de asigurari primesc intre 25 si 40% din costurile reparatiilor.

"Independent de sesizarea ASSAI, ASF informeaza publicul ca a solicitat deja clarificari de la Astra Asigurari in privinta modului in care intelege sa instrumenteze dosarele de dauna, societatea aflandu-se inca in termenul de raspuns pentru aceste clarificari. In functie de calitatea, obiectivitatea si legalitatea acestor clarificari, autoritatea poate face demersuri de verificare a modului in care Astra intelege sa ii despagubeasca pe cei care fac obiectul dosarelor de dauna", se arata intr-un comunicat transmis de ASF.

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca soferii pagubiti de clienti RCA ai Astra Asigurari, cel mai mare asigurator in 2012, primesc de la companie o suma care reprezinta intre 25 si 40% din costurile reparatiei autovehiculului avariat.

"In urma cu cateva luni, Astra a introdus un nou sistem de despagubire prin care clientul pagubit RCA este pus in imposibilitatea de a-si efectua reparatia masinii avariate intr-un service auto. In loc sa achite costurile de reparatie ale masinii avariate intr-un accident in care pagubitul RCA este nevinovat, acestuia ii este virata in contul sau ori intr-un cont deschis de catre Astra Asigurari pentru client, fara consimtamantul clientului, o suma (...) care reprezinta intre 25 - 40% din costurile reale ale reparatiei masinii, iar pagubitul RCA este anuntat prin SMS ca a fost despagubit", se arata intr-un comunicat al ASSAI remis luni MEDIAFAX.

Asigurarea de raspundere civila auto (RCA) este un contract prin care persoanele prejudiciate in urma unui accident auto produs din vina conducatorului auto asigurat primesc despagubiri pentru daunele materiale si/sau vatamarile corporale suferite.

Retail jobs

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Scopul politei este ca persoanele pagubite sa primeasca obligatoriu despagubiri, independent de situatia materiala a celui care a produs paguba.

Dupa trimiterea SMS-ului, Astra inchide dosarul de dauna, fara a avea un document agreat si semnat de clientul pagubit prin care acesta sa-si fi exprimat acordul cu suma primita, potrivit ASSAI.

"Din acel moment, clientul nu mai poate apela la nici un service auto care sa accepte reparatia masinii sale in baza politei RCA, deoarece clientul figureaza ca despagubit si cu dosarul de dauna inchis", se spune in comunicatul ASSAI.

Un anunt similar a venit si din partea Asociatiei concesionarilor Dacia, Renault si Nissan (ACODAREN), care spune, intr-un comunicat remis MEDIAFAX, ca in ultimul timp tot mai multi clienti au venit la service-uri pentru a cere sprijin in rezolvarea unor situatii conflictuale aparute in relatia cu Astra, in calitatea lor de pagubiti ai acestei companii.

Citeste si:
Liderul pieței RCA din România, aproape de faliment
Liderul pieței RCA din...

"Conflictul este generat de plata fortata, prin virarea in cont fara acordul pagubitului, a unor sume de bani considerate de catre Astra drept despagubire acceptata. Aceste sume, calculate netransparent, dupa o regula stiuta doar de inspectorii Astra, nu permit clientilor efectuarea reparatiilor in conditii de calitate si siguranta", a declarat presedintele ACODAREN, Marius Ghiban.

Contactati de MEDIAFAX, reprezentantii Astra nu dorit sa prezinte un punct de vedere.

Conform legislatiei, pagubitul depune o cerere de despagubire, iar asiguratorul trebuie sa formuleze o oferta de depagubire justificata.

Citeste si:
Salon de coafură din India va plăti daune de peste 230.000 de euro...
Un salon de coafură din India...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

{* *}

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.