"In urma cu cateva luni, Astra Asigurari a introdus un nou sistem de despagubire prin care clientul pagubit RCA este pus in imposibilitatea de a-si efectua reparatia masinii avariate intr-un service auto. In loc sa achite costurile de reparatie ale masinii avariate intr-un accident in care pagubitul RCA este nevinovat, acestuia ii este virata in contul sau ori intr-un cont deschis de catre Astra Asigurari pentru client, fara consimtamantul clientului, o suma (...) care reprezinta intre 25 - 40% din costurile reale ale reparatiei masinii, iar pagubitul RCA este anuntat prin SMS ca a fost despagubit", se arata intr-un comunicat al Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI).
Asigurarea de raspundere civila auto (RCA) este un contract prin care persoanele prejudiciate in urma unui accident auto produs din vina conducatorului auto asigurat primesc despagubiri pentru daunele materiale si/sau vatamarile corporale suferite.
Scopul politei este ca persoanele pagubite sa primeasca obligatoriu despagubiri pentru daunele suferite, independent de situatia materiala a celui care a produs paguba. Dupa trimiterea SMS-ului, Astra inchide dosarul de dauna, fara a avea un document agreat si semnat de clientul pagubit prin care acesta sa-si fi exprimat acordul cu suma primita, potrivit sursei citate, scrie MEDIAFAX.
"Din acel moment, clientul nu mai poate apela la nici un service auto care sa accepte reparatia masinii sale in baza politei RCA, deoarece clientul figureaza ca despagubit si cu dosarul de dauna inchis", se spune in comunicatul ASSAI.
La randul ei, Asociatia concesionarilor Dacia, Renault si Nissan (ACODAREN) spune ca scaderea inregistrata de piata auto a facut ca intre societatile de asigurari sa se declanseze un "razboi al preturilor pe segmentul politelor RCA".
Reciclarea și repararea bateriilor Renault: idei devenite realitate
"Nu de putine ori au aparut in presa declaratii si avertismente cu privire la nesustenabilitatea preturilor practicate de catre unele companii de asigurare, vizate fiind Astra, Euroins si Carpatica. Avertismentul lansat de managerii din asigurari era ca acest razboi va face victime in momentul despagubirii si clientii isi vor pierde increderea in sistemul de asigurari", se spune in comunicatul ACODAREN.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Programul mallurilor din București de Paște, în 2024: AFI Cotroceni va fi...
Sursa: wall-street.ro