Business2 Iulie 2013

Lectura de 2 minute

Google a anuntat, luni, lansarea Knowledge Graph (Graficul cunostintelor), o functionalitate a motorului de cautare care ajuta utilizatorii sa descopere rapid si usor informatii noi.

Conform comunicatului, timp de peste patru decenii, cautarea a constat, practic, intr-o corelare a cuvintelor cheie cu interogarile. Pentru un motor de cautare, cuvintele era doar atat - cuvinte. De exemplu, termenul "phoenix" are in Romania o semnificatie mult mai bogata. Acesta poate indica o formatie de muzica foarte cunoscuta in Romania, un oras din Statele Unite sau o pasare mitologica. De aceea, Google a creat un model inteligent, un "grafic", care intelege entitatile din lumea reala si relatiile dintre ele.

Knowledge Graph permite utilizatorilor sa caute lucruri, oameni sau locuri pe care Google le cunoaste - simboluri, celebritati, orase, echipe sportive, cladiri, forme de relief, filme, lucrari de arta si multe altele - si sa primeasca pe loc informatiile relevante pentru cautarea facuta. Este un prim pas esential catre cautarea de noua generatie, care are la baza inteligenta colectiva a internetului si ofera o perspectiva asupra lumii mai apropiata de cea a oamenilor.

"Knowledge Graph de la Google nu se bazeaza doar pe surse publice, cum ar fi Freebase, Wikipedia si CIA World Factbook, ci actioneaza la o scara mult mai mare, vizand o acoperire si profunzime mult mai vaste. In prezent, Knowledge Graph contine peste 570 milioane de elemente - oameni, locuri, lucrari, obiecte, etc., precum si peste 18 miliarde de date concrete si relatii dintre aceste obiecte diverse. In plus, este adaptat in functie de ce se cauta si ce informatii exista pe internet", se spune in comunicat, scrie MEDIAFAX.

Potrivit sursei citate, cu Knowledge Graph, cautarea Google este mai eficienta in principal din trei puncte de vedere.

Citeste si:
Google: 62% dintre adulti consuma stiri pe retelele de socializare
Google: 62% dintre adulti...

Astfel, Google "ofera un raspuns mai bun" - cuvintele pot fi ambigue, insa Google poate intelege diferenta si restrange rezultatele cautarii doar la ceea ce il intereseaza pe utilizator: un singur click pe unul din link-uri ofera rezultatul care era de interes.

De asemenea, Google "genereaza cel mai bun rezumat" (cu ajutorul Knowledge Graph, Google intelege mai bine interogarea, asa ca poate sintetiza informatii despre acel subiect; de exemplu, pentru cautarea Maria Tanase, apar informatii despre perioada de viata, dar si detalii despre cele mai cunoscute melodii interpretate de cantareata). Pentru a alege ce informatii se afiseaza, Google analizeaza date agregate despre cautarile facute pe fiecare subiect. De exemplu, oamenii sunt interesati sa afle ce carti a scris Mircea Eliade, insa, in cazul lui Gheorghe Dinica, sunt mai interesati de filmele in care a jucat, decat de melodiile interpretate.

"Prin Knowledge Graph, utilizatorii pot intelege si relatiile dintre lucruri. Lucian Pintilie, unul dintre cei mai cunoscuti regizori romani, a regizat filmul «Balanta», realizat dupa cartea omonima a lui Ion Baiesu, iar interpreta rolului principal din film este Maia Morgenstern, care a jucat si in filmul «Patimile lui Christos», regizat de Mel Gibson. Toate aceste informatii sunt corelate in Knowledge Graph. Acesta nu este doar un catalog de informatii, ci reliefeaza si relatiile dintre ele", se spune in comunicat.

Citeste si:
38% dintre utilizatori ar renunta la retelele de socializare pentru...
38% dintre utilizatori ar...


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.