Vanzarile de marci private au ajuns sa reprezinte circa 12% din totalul pietei locale de retail in volum, pondere in crestere accelerata in ultimii ani, in conditiile in care in 2007 acestea acopereau doar 2% din piata.

Cresterea fata de anul trecut este de 3 puncte procentuale, de la o cota de piata de 9%, se arata intr-un comunicat al firmei de cercetare.

Numarul de gospodarii care au cumparat cel putin o data o marca privata din orice format de retail a atins potentialul maxim inca din 2011, mai mult de 9 din 10 gospodarii din Romania achizitionand marci private. Astfel, daca pana acum cresterea segmentului era influentata de atragerea de noi cumparatori, in 2012 piata a atins o etapa de consolidare, in care cumparatorii devin loiali marcilor private. Acestia fie cumpara din ce in ce mai multe categorii, fie cumpara in mod repetat aceleasi produse, scrie MEDIAFAX.

Cea mai buna dezvoltare se poate vedea in segmentul de produse alimentare, unde marcile private acopera 17% din valoarea totala pentru consumul casnic.

Anul 2012 a adus cresteri importante ale marcilor private in categorii precum cascavalul (+8 puncte procentuale din total categorie), iaurtul simplu (+7 puncte) si cerealele de mic dejun (+6 puncte).

Marcile private au o prezenta buna si in segmentul produselor de ingrijire a casei, unde acopera 11% din valoarea totala. Cel mai frecvent, produsele din hartie - servetele, servete de bucatarie, servetele umede sau hartie igienica - sunt vandute sub eticheta "marca proprie".

"Diversificarea categoriilor si a segmentelor de piata pe care patrund - dezvoltarea brandurilor de nisa, intrarea pe segmente premium si super-premium - dar si intensificarea activitatilor de marketing si de comunicare sunt motoarele de crestere pentru produsele marca proprie", a declarat Raluca Raschip, consumer goods & retail director GfK Romania.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.