Apple a ramas cel mai valoros brand din lume, fiind evaluat in acest an la 185 miliarde de dolari, cu 1% mai mult comparativ cu 2012, scrie MEDIAFAX.

Valoarea combinata a brandurilor din BrandZ Top 100 se situeaza la 2.600 de miliarde de dolari, in urcare cu 77% fata de 2006, arata studiul, realizat de compania Millward Brown Optimor pentru grupul WPP.

Google ocupa pozitia a doua in top cu o valoare de 113,67 miliarde de dolari, o crestere de 55 fata de anul trecut. Podiumul este completat de IBM, cu 112,54 miliarde de dolari. Google a facut schimb de locuri cu IBM, care ocupa in precedenta editie a studiului locul secund.

Topul primelor 10 branduri din lume este completat de:

  • McDonald's (90,26 miliarde dolari),
  • Coca-Cola (78,42 miliarde de dolari),
  • AT&T (75,51 miliarde de dolari),
  • Microsoft (69,8 miliarde de dolari),
  • Marlboro (69,38 miliarde de dolari),
  • Visa (56,06 miliarde de dolari),
  • China Mobile (55,37 miliarde dolari).
Visa a consemnat cel mai puternic avans al valorii brandului in Top 10, cu o crestere de 46% fata de anul anterior, in timp ce Micosoft a inregistrat cea mai mare scadere, de 9%.

Toyota (
24,4 miliarde de dolari) este cel mai valoros brand auto si se plaseaza pe locul 24 in topul general, fiind urmat pe pozitia imediat urmatoare de BMW (24 miliarde de dolari), Mercedes-Benz pe 43 (17,95 miliarde de dolari), Nissan pe 86 (10,2 miliarde de dolari) si Volkswagen, pe ultimul loc al clasamentului general (8,8 miliarde de dolari).

Louis Vuitton (locul 29) a ramas cel mai valoros brand de lux din lume, chiar daca a inregistrat o scadere de 12%, la 22,7 miliarde de dolari. Hermes (pozitia 40) a stagnat la 19,1 miliarde de dolari, in timp ce rivalii Gucci (locul 65) si Prada (locul 98) au crescut insa puternic in ultimul an.

Samsung, concurentul principal pentru Apple pe piata smartphone, se afla abia pe pozitia 30, cu un brand evaluat la 21,4 miliarde de dolari, in urcare insa cu 51% fata de anul anterior. Grupul sud-coreean a urcat 25 de locuri comparativ cu anul trecut.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.