Pentru taxarea masinilor care circula pe autostrazi exista mai multe posibilitati, precum varianta electronica cu telefonul mobil, printr-un cod de bare amplasat pe geam sau prin achizitia unei viniete, afirma ministrul delegat Dan Sova.

"Sunt mai multe posibilitati. O sa fie si taxa electronica, cu telefonul mobil, o sa fie si cu un cod de bare pe geam, cine circula mai mult, eventual, o sa fie si cu posibilitatea sa-ti cumperi vinieta de la benzinarie si sa ti-o pui in geam, o sa fie mai multe mecanisme", a afirmat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV, transmite MEDIAFAX.

El a precizat ca nu va fi utilizat sistemul cu bariere, care ar genera aglomeratie si nu este agreat de potentialii investitori in constructia de autostrazi.
Intrebat ce va presupune taxarea cu cod de bare, el a aratat ca aceasta formula vizeaza achizitia unui tip de vinieta amplasata pe geam.

"Cand treci, camera de luat vederi iti ia codul de bare si iti ia banii din cont automat", a adaugat ministrul.

Sova a aratat ca tronsoanele de autostrada Comarnic - Brasov si Craiova - Pitesti, precum si centura Sud a Bucurestiului, pe care autoritatile isi propun sa le construiasca prin concesiune pana la alegerile din 2016, vor fi taxate dupa intrarea in exploatare.

Referindu-se la cuantumul taxei, Sova a aratat ca modelul financiar are la baza ideea de trei euro pe suta de kilometri.

"In mod normal, noi ar trebui sa dam in concesiune, ca sa scapam de cheltuielile de la buget, adica sa-i dai omului sa o exploateze, sa ia taxa pe ea si sa o intretina, sa o reabiliteze, ar trebui sa dam toate autostrazile. Acum, cand dam centura Sud, vom da in concesiune de la Pitesti pana la Constanta. Cei care construiesc centura Sud vor avea de la Pitesti pana la Constanta in concesiune, sa le intretina, sa le exploateze", a spus ministrul.

Pe de alta parte, Sova a afirmat ca daca in cazul autostrazilor realizate prin concesiune, taxarea va intra in vigoare dupa darea in folosinta, in cazul celor cofinantate cu fonduri europene situatia ar putea fi diferita.

Citeste si:
ICCJ: Dosarul lui Dan Sova se va rejudeca de la zero, in urma...
ICCJ: Dosarul lui Dan Sova se...

"E o chestiune pe care personal inca nu mi-am lamurit-o nici eu foarte clar. Autostrazile construite cu fonduri europene au o perioada, trei ani sau cinci ani, in care nu poti sa pui taxa pe ele. Dar nu m-am lamurit nici eu exact", a spus el.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.