Renault va produce urmatoarea generatie a modelului compact Nissan Micra la fabrica din Flins, situata la aproximativ 40 de kilometri de Paris, onorand astfel o promisiune facuta sindicatelor din Franta, unde compania incearca sa adapteze capacitatea de productie la cererea in scadere.

Utilizand o parte din supracapacitatea de productie de la Flins, Renault va construi la Flins aproximativ 82.000 de automobile Micra, incepand din anul 2016, potrivit unui comunicat transmis vineri de companie, transmite MEDIAFAX.

"Acest anunt reprezinta o veste buna pentru Flins, dar si pentru toate fabricile Renault din Franta. Eforturile depuse de angajatii nostri in baza acordului Renault incep sa dea roade. Renault isi va indeplini angajamentele", a declarat in comunicat directorul general al Renault, Carlos Ghosn, totodata CEO al Nissan.

Ghosn se refera la acordul incheiat in martie de Renault cu sindicatele in vederea eficientizarii activitatilor din Franta. Acordul presupune reducerea numarului de angajati din Franta cu 17% in acest an, precum si inghetarea salariilor, cu promisiunea de a nu inchide vreo fabrica din tara in urmatorii trei ani.

Acordul a fost acceptat de trei dintre cele patru mari sindicate ale angajatilor Renault, acre reprezinta aproxiamtiv 64% din forta de munca. In urma intelegerii, Renault va elimina pana in 2016 un total de 7.500 de locuri de munca prin neinlocuirea angajatilor care ies la pensie sau demisioneaza. Totodata, sindicalistii au acceptat cresterea numarului de ore de lucru de la 32 de ore pe saptamana la 35 de ore pe saptamana.

Compania incearca sa-si reorganizeze productia la nivel european, unde vanzarile auto au scazut pana aproape de minimul ultimilor 20 de ani.

Renault vrea sa creasca rata de utilizare a capacitatii de productie din Franta la 85% pana in 2016, de la 60-65% in prezent, a declarat purtatorul de cuvant al companiei, Raluca Barb, citata de Bloomberg.

Nissan, detinuta in proportie de 43% de Renault, a aratat intr-un comunicat ca modelele Micra asamblate la Flins vor fi vandute pe piata europeana. Fabricile companiei japoneze functioneaza la capacitate maxima si nu pot acomoda productia noului model, a precizat Nissan.

Citeste si:
Reciclarea și repararea bateriilor Renault: idei devenite realitate
Reciclarea și repararea...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.