Business25 Aprilie 2013

Lectura de 2 minute

Volumul vanzarilor de bere ale grupului olandez Heineken in Romania a stagnat in primul trimestru, fata de perioada similara a anului anterior, in timp ce in Europa Centrala si de Est.

Grupul a vandut in Europa Centrala si de Est, in primul trimestru, 10,4 milioane de hectolitri de bere, fata de 10,1 milioane de hectolitri in primele trei luni ale anului trecut, se arata intr-un comunicat al Heineken. Cresterea recenta a unor preturi a contribuit la un venit solid pe hectolitru si la majorarea usoara a veniturilor totale in regiune in intervalul analizat.

Heineken a consemnat o scaderi usoare ale volumelor comercializate in Rusia si Polonia, crestere in Cehia, iar in Austria, Romania si Grecia stagnare.

"Volumul din Cehia au crescut cu mai putin de 5%, in timp ce volumele din Austria si Romania s-au situat in linie cu trimestrul din anul anterior. In Grecia, in pofida mentinerii conditiilor economice dificile, volumele de bere au ramas stabile", se arata in comunicat, scrie MEDIAFAX.

La nivel de grup, vanzarile au scazut cu 3,8%, la 46,7 milioane de hectolitri, din cauza mentinerii conditiilor volatile la nivelul pietei globale.

Citeste si:
Alexandru Rafila: Când am putea ieși din case și ce măsuri se vor...
Alexandru Rafila: Când am...

Veniturile grupului Heineken au urcat cu 8,1%, la 4,14 miliarde de euro in primul trimestru, cu un impact pozitiv de 449 milioane de euro din consolidarea unor achizitii. Profitul net s-a situat la 227 milioane de euro, fata de 166 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut.

Heineken Romania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 1,18 miliarde de lei (266 milioane euro), in crestere cu 13,2% fata de 2011, iar volumul vanzarilor s-a majorat cu 5%, a anuntat compania la inceputul lunii martie. Compania anticipeaza si pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri, bazata pe vremea buna din timpul verii, a declarat, la momentul respectiv, Onno Rombouts, Managing Director Heineken Romania.

Heineken are patru fabrici in Romania, la Miercurea Ciuc, Constanta, Craiova si Mures, si 1.100 de angajati. Compania concureaza pe piata romaneasca a berii cu Ursus Breweries, Bergenbier si URBB (United Romanian Breweries Bereprod).

La nivelul pietei din Romania, vanzarile de bere au crescut anul trecut cu 7%, la 18,2 milioane hectolitri, consumul pe cap de locuitor ajungand la 90 de litri, a anuntat, in luna aprilie, Asociatia Berarii Romaniei. Berarii considera ca evolutia de anul trecut s-a datorat verii lungi, cu temperaturi ridicate, si evenimentelor sportive importante, precum Euro 2012 si Jocurile Olimpice.

Citeste si:
Vanzarile Dacia, in cadere libera pe aceasta piata din Europa
Vanzarile Dacia, in cadere...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.