Peste 85% dintre cumparatorii romani resimt cresterea preturilor la alimente.

Ca atare, consumatorii romani au devenit mai precauti cu bugetul, doua treimi spun ca achizitioneaza doar bunuri de stricta necesitate si tot mai multi viziteaza 4 sau 5 magazine pentru cumparaturi, potrivit Nielsen

"Perceptia asupra dinamicii preturilor la alimente a ramas la nivelul anului 2011, insa a depasit semnificativ nivelul din 2010. Cumparatorii din orasele medii au o perceptie mai accentuata legata de cresterea preturilor la alimente (90%), fata de cei din Bucuresti si orasele mari (84%)", potrivit studiului Shopper Trends 2012-2013, realizat de Nielsen.

Datele Nielsen arata ca mai mult de o treime din cumparatori realizeaza saptamanal cumparaturile principale pentru gospodarie (produse alimentare, de bacanie si de ingrijire personala), semnificativ mai mult decat in anul anterior.

Circa 62% dintre cumparatori au cheltuit in 2012 o parte importanta a bugetului in magazinele de tip hipermarket, in crestere cu sapte puncte procentuale fata de anul anterior, iar 20% au preferat supermarketurile.

La nivelul tuturor respondentilor, dar si in orasele mari si medii, Kaufland continua sa fie perceput ca fiind magazinul cu cele mai mici preturi (de 29% din respondenti), urmat pe locul secund de Carrefour si Auchan (13%) si pe locul trei de Lidl si Penny Market (8%). La polul opus se afla Mega Image (1%).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.