Business2 Aprilie 2013

Lectura de un minut

Productia de titluri de carte noi a inregistrat o crestere de 10%, in timp ce reeditarile unor volume au fost in scadere, in perioada crizei economice, potrivit rezultatelor unui studiu realizat pentru Uniunea Editorilor din Romania (UER).

Potrivit comunicatului, intre 2009 si 2012, productia de titluri de carte noi a crescut cu peste 2.000 anual. In schimb, tirajul mediu a scazut la aproximativ 1.500 de exemplare per titlu. De asemenea, productia de titluri semnate de autori romani a crescut cu aproape 10% de la inceputul crizei, la fel ca si cea de titluri semnate de autori straini.

In ceea ce priveste productia de carte ca numar de exemplare, s-a inregistrat o scadere considerabila, in medie, de 30.000 de volume, in aceeasi perioada. Cea mai dramatica lovitura pe care criza financiara a dat-o pietei editoriale din Romania a fost vizibila in domeniul productiei de carte ca numar de exemplare vandute, numar care s-a injumatatit, scrie MEDIAFAX.

Principalele canale de vanzare de carti au fost librariile, urmate de supermarket-uri si angrouri, apoi de targuri si expozitii. Modurile principale de achitare a cartilor au fost banii gheata (79%) si ordin de plata la factura emisa (69%).

Cele mai importante probleme ale domeniului editorial din Romania au fost considerate lipsa de interes a publicului (15%), lipsa de capital (11%) si vanzarile slabe si taxele si impozitele mari (10%).

Citeste si:
Nissan analizeaza oprirea productiei de SUV-uri in Marea Britanie:...
Nissan analizeaza oprirea...

Cele mai importante domenii de editare din Romania pe timp de criza au fost stiintele umane si sociale, cele stiintifice si tehnice si, la egalitate, manualele si volumele de drept si de stiinte economice. Pe locul al patrulea s-au situat cartile de religie si cele dedicate copiilor si tineretului.

"Felul in care editurile s-au repliat in lupta impotriva crizei a fost prin scaderea tirajelor - s-a trecut de la un tiraj mediu de 3.000 de exemplare la unul de 1.500 de exemplare. In acelasi timp, au marit numarul titlurilor noi, incercand sa ii atraga in librarii sau pe diferite canale de vanzare pe cititori prin titluri noi si mereu «proaspete»", afirma Mario Demezzo, presedintele consiliului permanent al Uniunii Editorilor din Romania.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.