Pretul berii a crescut in ultima luna cu pana la 5% in medie, ca urmare a majorarii accizei incapand cu 1 februarie, iar in perioada urmatoare ar putea avea loc noi scumpiri.

"Nu stim care va fi influenta cresterii de acciza, care a fost facuta peste noapte. Evident ca este o taxa care se va reflecta cumva in costul berii si este de vazut cum va reactiona consumatorul", a declarat Andrew Highcock, presedintele Ursus Breweries.

El a spus ca scumpirile generate de cresterea accizei difera foarte mult in functie de tipul de bere si de ambalaj.

Astfel, Ursus a majorat in februarie pretul berii cu 5% in medie.

"Acciza a crescut cumva in doi pasi. Mai intai pentru ca este pusa in euro, dar este calculata in lei, si se stabilieste un curs de schimb in octombrie. Si atunci deja era o crestere de 5% in lei. Acum este si o crestere in euro", a afirmat Highcock, potrivit MEDIAFAX.

El a mentionat ca pretul berii a a crescut cu 2% pe parcursul anului trecut.

Nici reprezentantii Heineken nu se declara fericiti cu cresterea accizei si se simt discriminati fata de producatorii altor tipuri de bauturi.

Retail jobs

"Aceasta taxa are impact doar asupra berii, nu se aplica si la alte bauturi. Nu suntem tratati echitabil fata de celelalte categorii de bauturi. Aceasta majorare a accizei a venit peste noapte", a declarat luni intr-o conferinta Onno Rombouts, managing director Heineken Romania.

El spune ca in prezent 45% din pretul berii este reprezentat de accize si alte taxe.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.