CZE reprezinta un ghid cu informatii despre cata energie, proteine, glucide /carbohidrati - din care zaharuri, lipide/grasimi, din care saturate, fibre si sare/sodiu - trebuie sa consume o persoana pentru a-si mentine o dieta echilibrata. Acest sistem are la baza recomandarile OMS pentru un adult sanatos, cu greutate medie si cu activitate fizica moderata. CZE difera in functie de sex, greutate, activitate fizica
Produsele vor avea pe fata principala a ambalajului continutul de energie/portie, alaturi de procentul pe care il reprezinta CZE. Pe verso consumatorii pot citi informatii detaliate, cu privire la continutul din categoriile importante de nutrienti/100 g/portie respectiv energie, proteine, glucide/carbohidrati, din care zaharuri, lipide/grasimi, din care saturate, fibre sodiu/sare, si procentul pe care acestea il reprezinta din CZE pentru un adult, informeazsa Romania Libera.
Pana la sfarsitul acestui an, etichetele se vor regasi pe toate alimentele produse de primele sapte companii importante de pe piata: Coca-Cola, Danone, Kraft, Mars, Nestlé, Star Foods si Unilever. Desi reprezentantii companiilor sustin ca noile ambalaje ii vor ajuta pe romani sa aleaga ce mananca, in functie de cat are nevoie organismul lor, sunt si specialisti care apreciaza ca etichetele vor deruta consumatorii. Mai mult, expertii sustin ca producatorii sau gandit numai la aspectul cantitativ al produselor, nu si la calitatea nutrientilor continuti.
„Daca nu au cunostinte solide despre nutritie, consumatorii vor fi pusi in fata unor dileme. Vor crede ca pot bea numai cola, atata timp cat nu depasesc necesarul de calorii. Nu este suficient sa le spui cate proteine pot consuma, ci tipul de proteine si calitatea caloriilor. Nu e totuna daca iau 100 de calorii din peste oceanic sau 100 de calorii din zahar rafinat", subliniaza Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare din Bucuresti, citat de Evenimentul Zilei.
Calculator de alimente, pe internet
Potrivit Gandul, odata cu lansarea noului sistem de etichetare, producatorii, reuniti sub denumirea Romalimenta, au pornit si o campanie de informare. „Stii ce contine?" va demara in hipermarketurile din Capitala, iar dupa trei saptamani va putea fi lansata si in alte orase din tara. Totodata a fost deschisa si o pagina de internet, www.cecontine.ro, unde consumatorii vor avea la dispozitie, pe langa toate informatiile detaliate despre continutul produselor, si un calculator care ii va ajuta sa determine necesarul nutritional si cantitatea de elemente nutritive din diferite alimente. Campania se deruleaza in parteneriat cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si este autorizata de Ministerul Sanatatii. Initiatorii spun ca asteapta sa li se alature si alti producatori, dorinde-se ca, pana la finele lui 2009, toate alimentele de pe piata sa fie etichetate dupa noul model.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Avionul care ar fi dispărut în 1955 și ar fi reapărut în 1985. Adevărul din...
Sursa: garbo.ro
-
FOTO: Destinații de schi aproape de casă pentru vacanța de iarnă 2025–2026....
Sursa: kudika.ro