Social 5 Martie 2008 00:09
Gucci a fost desemnat, pentru a treia oara consecutiv, cel mai ravnit brand de lux din lume. Distinctia, acordata in urma unui studiu intreprins de analistii Nielsen, este cu atat mai importanta cu cat competitivitatea in industria de lux a cunoscut in ultima perioada o 'explozie' fara precedent

Gucci


Studiul Global Luxury Brands, realizat de una dintre cele mai mari companii de cercetari de piata din lume, Nielsen, scoate in evidenta amploarea luata de industria de lux pe pietele in curs de dezvoltare, precum Emiratele Arabe Unite, America Latina sau Asia, care prezinta, de asemenea, un interes exponential pentru gadget-urile ce poarta semnaturi celebre – telefoane mobile, MP3-uri sau laptop-uri.

Una din cinci persoane chestionate a declarat ca, in cazul in care banii nu ar fi un impediment, ar alege Gucci fara sa clipesca, in detrimentul oricarei alte marci de lux. Acest aspect face din celebra marca italiana, resuscitata de Tom Ford in 1990, cel mai dorit brand din lume, pentru a treia oara consecutiv.

In urma cu doi ani, Gucci impartea primul loc al podiumului cu Giorgio Armani care, in acest an, s-a clasat de abia pe locul patru.

“Mentinerea pe primul loc este o reusita remarcabila pentru Gucci. In ultimii ani, marca si-a imbunatatit constant imaginea in cadrul unei industrii extrem de competitive si de imprevizibile. Aceasta remarcabila performanta se datoreaza faptului ca italienii au reusit sa imprime valorile de baza ale brandului intregii game de produse, de la parfumuri si accesorii la pretioasele genti si colectii haute-couture”, sustine presedintele Nielsen Company Europa, Patrick Dodd.

Topul preferintelor pe regiuni

Gucci a obtinut distinctia suprema dar, studiul scoate in evidenta diversitatea in ceea ce priveste preferintele consumatorilor din diferitele regiuni ale globului. De exemplu, daca nu ar fi luate in considerare preturile, 2 din 5 chinezi ar alege Chanel, in timp ce 38% dintre rusi ar opta pentru Christian Dior. Pe de alta parte, prima alegere a pretentiosilor japonezi o constituie Hermes, iar 2 din 5 filipinezi sunt mai interesati de Louis Vuitton, decat de Giorgio Armani, Calvin Klein si YSL, marci care insa se claseaza in top in randul consumatorilor din America Latina.

America de Nord este regiunea cel mai putin interesata de marcile de lux, 35% dintre intervievati declarand ca, indiferent cat de multi bani ar avea, nu si-ar cumpara niciodata produse de lux. Topul tarilor care nu apreciaza marcile de lux este condus insa de Norvegia (43%) si Danemarca (37%).Consumatorii reali ai brandurilor de lux

La nivel global, 1 din 5 consumatori cumpara in mod frecvent produse ale marcilor de prestigiu. Momentan, 31% dintre consumatorii din Emiratele Arabe Unite si Hong Kong declara ca prefera marca Gucci, cele doua regiuni fiind, de altfel recunoscute drept adevarate paradisuri pentru cumparaturile de lux. Acest aspect se explica, in principal, prin pozitionarea geografica extrem de favorabila. Astfel, Dubai-ul atrage elita consumatorilor de lux din Arabia Saudita, iar Hong Kong-ul, pe noii milionari din China.

“In aceste tari, cumparaturile reprezinta, intr-adevar, un mod de viata, produsele de lux devenind veritabile must-have-uri, chiar daca este vorba de un simplu breloc de chei”, continua Dodd. “Cererea pentru astfel de marci exclusiviste este in continua crestere, mai ales in tarile emergente, unde oamenii sunt dispusi sa plateasca preturi exorbitante doar pentru a fi in pas cu moda”. Conform aceluiasi studiu, 25% dintre consumatorii din intreaga lume sunt de parere ca produsele ce poarta inscriptia unor marci celebre au o calitate net superioara celor obisnuite. In acelasi timp, un procent de 60% considera ca oamenii aleg brandurile de lux doar pentru a-si etala statutul social.

Calitatea este, fara indoiala, un criteriu esential in alegerea marcilor de prestigiu…insa nu suficient. O marca de lux ce se respecta trebuie sa-si construiasca o imagine, sa-si defineasca valorile esentiale, sa induca un stil de viata, elemente care trebuie sa se reflecte in design. Doar pentru acest intreg concept oamenii sunt dispusi sa aloce sume imense.

Gigantii industriei, precum Prada sau Armani, s-au lansat deja pe piata hi-tech, decizia acestora dovedindu-se una cu adevarat inspirata. Studiul a mai relevat faptul ca 35% dintre cei intervievati ar fi influentati in cumpararea unui telefon mobil de asocierea cu un brand de lux celebru.Consumatorii de origine asiatica, in special cei din Filipine, Indonezia si China, s-au declarat chiar foarte interesati de achizitionarea, pe langa telefoane mobile, si de laptop-uri, MP3 playere, televizoare ultra-slim sau produse casnice daca ar purta emblema unei marci de lux. “Este evident ca acesti consumatori din tarile in curs de dezvoltare (Europa de Est, Orientul Mijlociu si Africa) vor determina o crestere exploziva a cererii in cazul produselor de acest gen”, concluzioneaza analistul Nielsen.

Top 7 cele mai ravnite marci de lux

In topul celor mai dorite marci de lux, suprematia este detinuta de Gucci, Chanel si Calvin Klein impartindu-si locul al doilea. Topul continua cu Louis Vuitton pe locul patru, urmat, pe cinci, de Giorgio Armani. Clasamentul celor mai dorite 7 branduri de lux este incheiat de Christian Dior, pe locul sase, si Vesace pe ultima pozitie.
1. Gucci
2. Chanel si Calvin Klein
4. Louis Vuitton
5. Giorgio Armani
6. Christian Dior
7. Vesace


Despre autor:

YourMoney

Citeste articolul integral in YourMoney

Sursa: YourMoney


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.