Capitanul Tiberiu Iancu s-a zdrobit de pista pentru ca nu i s-a deschis parasuta, la citeva ore dupa ce socrul sau murise intr-un accident rutier

Un capitan din trupele speciale ale Ministerului Apararii Nationale si-a pierdut viata simbata, in timpul unui antrenament de parasutism. Tiberiu Iancu, de la UM 1049 Someseni, unitate cu specific de cercetare-diversiune, a murit zdrobit de asfaltul pistei unitatii de aviatie de la Luna, judetul Cluj, dupa ce nici parasuta principala, nici cea de rezerva nu s-au deschis. Cazul este investigat cu mare discretie de o comisie de la Statul Major al Fortelor Terestre.
Tragedia familiei Iancu este cu atit mai mare cu cit, in aceeasi zi, socrul ofiterului a murit accidentat de un autoturism.

Simbata dimineata, la Unitatea de Parasutisti de la Cimpia Turzii a avut loc un exercitiu al trupelor speciale ale Ministerului Apararii Nationale incartiruite la Someseni, judetul Cluj.
Un avion AN 26 de la Aviatia Militara de Transport a venit special de la Bucuresti si totul a decurs dupa regulament. Cei 20 de militari de la UM 1049, impreuna cu citiva ofiteri de la unitatea de parasutisti, au efectuat vizita medicala, dupa care s-au imbarcat in aeronava AN 26.

Era un parasutist excelent

Unul dintre ofiteri, capitanul Dorel Danciu, povesteste ca il cunostea de multi ani pe Tiberiu Iancu si ca s-a bucurat in momentul in care s-au reintilnit simbata dimineata. "Am facut vizitele medicale, care de data asta au fost complexe. Capitanul Iancu a trecut cu bine, fiind admis la efectuarea saltului.
In avion am stat in apropiere si am discutat de ale noastre, fara sa observ nimic suspect la el", povesteste capitanul Dorel Danciu.

Dupa ce avionul a ajuns la inaltimea de parasutare de 2.000 de metri, stabilita anterior de comandantii unitatii speciale de la Someseni, cei 20 de militari au sarit unul cite unul. Potrivit regulamentelor militare, parasutistii sint dotati cu doua parasute, una principala si alta de rezerva, in cazul in care cea principala nu se deschide. Dorel Danciu a mai declarat pentru "Evenimentul zilei" ca a sarit chiar in urma capitanului Iancu si ca in timpul saltului nu a observat nimic suspect.

"Eram preocupat de salt pentru ca la toate parasutarile exista emotie si este si normal sa fie. Tiberiu Iancu era un bun specialist in domeniu si nu ma asteptam la o astfel de tragedie. Eu am sarit in urma lui si nu am observat ca nu i se deschide parasuta. Abia jos am aflat de ce s-a intimplat".
Din motive neelucidate inca, nici una dintre parasutele lui Tiberiu Iancu nu s-a deschis, impactul cu pista de beton fiind mortal.

Tot simbata a murit si socrul lui Iancu

Capitanul Iancu Tiberiu a absolvit Scoala Militara a Trupelor Terestre de la Sibiu in anul 1995, dupa care a fost repartizat la o unitate militara cu specific de cercetare-diversiune. In ultima perioada, din cauza restructurarilor in armata, unitatea lui Tiberiu Iancu a fost incartiruita la Someseni, linga Cluj-Napoca.
Cei care l-au cunoscut pe capitanul Iancu au declarat ca acesta facea zilnic naveta la Alba-Iulia, unde locuia impreuna cu familia. "Facea parasutism din Scoala Militara, mai exact din 1994, si avea la activ peste 150 de salturi", ne-a spus capitanul Danciu.
Tiberiu Iancu era casatorit, sotia lui, Monica, fiind angajata ca psiholog la o unitate militara din apropierea municipiului Alba-Iulia, si avea un baietel de 5 ani.

Moartea lui Tiberiu Iancu vine la doar citeva ore dupa ce socrul acestuia, pieton fiind, a fost lovit mortal de o masina. "El nu stia pentru ca inainte de salt, la sedinta pregatitoare, sintem obligati sa ne inchidem telefoanele mobile. Era vesel si se autosugestiona pentru a iesi cit mai bine in urma acestui salt. Cred ca daca stia de moartea socrului nu mai sarea pentru ca sefii nu i-ar mai fi permis acest lucru", a adaugat Danciu.

O moarte suspecta

In urma accidentului, o comisie speciala de ancheta, condusa de colonelul Gheorghe Mateescu de la Statul Major al Trupelor Terestre, s-a deplasat la Cimpia Turzii pentru investigatii. Oficial, spune capitanul Danciu, care a fost desemnat purtator de cuvint al comisiei, sint luate in considerare mai multe cauze care ar fi putut declansa tragedia. Parasuta de tip aripa, folosita de capitanul Iancu, era dotata cu un aparat de siguranta care o deschide automat in cazul in care militarul isi pierde cunostinta si nu actioneaza minerul de deschidere. "Parasuta era dotata cu un astfel de dispozitiv.

Rolul lui este de a deschide parasuta, dar inca nu stim de ce nici una dintre parasutele ofiterului nu s-a deschis", a mai spus Danciu. Corpul neinsufletit al ofiterului a fost transportat de la Morga Spitalului din Cimpia Turzii unde, ieri, a fost supus unei autopsii. "La prima vedere nu a fost vorba de infarct. Vom efectua si alte analize medico-legale pentru a vedea daca nu a fost vorba despre o afectiune neurologica ce ar fi putut duce la o pierdere temporara a cunostintei", a declarat, pentru "Evenimentul zilei", medicul legist care a participat la autopsie.


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.