Stirea potrivit careia sistemul de monitorizare a traficului de pe DN 1 a dat faliment a fost partial tinuta la secret. Probabil cei de la politie nu au vrut ca soferii sa afle ca pot circula cu 200 de km la ora prin fata aparatelor de radar, fara sa pateasca nimic. Prostia sistemului cu pricina a fost faptul ca numarul contravenientilor inregistrat era atat de mare, incat politistii nu mai pridideau sa scrie notele de constatare. Mai mult, nici un leu din sumele incasate din amenzi nu se intorcea si in vistieria Politiei Rutiere, ci doar la
bugetul de stat. Costurile logistice pentru aceste activitati s-au dovedit a fi mult prea mari pentru politie. Asa se face ca, in momentul de fata, adevarata monitorizare a traficului si sanctionarea soferilor contravenienti cad in sarcina echipajelor mobile. Aberant este insa faptul ca investitia pentru tot Big Brother-ul de pe DN 1 s-a apropiat de 3 milioane de euro, iar rezultatul a fost supravegherea partiala a doar 130 de kilometri de sosea.
Sistemul s-a nascut mort
Prostia montarii unui astfel de sistem de monitorizare a traficului a fost probabil inteleasca prea tarziu. El nu este doar inutil, ci si ilegal. S-a spus de la inceput ca exista doua modalitati de a-i prinde pe vitezomani: camera-radar si sistemul de intocmire a vitezei medii de rulare. Prima varianta a picat inca dinainte de a fi sistemul pus in functiune, cand pe mailurile milioanelor de romani circulau harti cu punctele unde sunt amplasate camerele-radar. Era suficient ca un sofer sa franeze cu cateva sute de metri inainte de camera pentru a scapa de amenda.
Despre autor:
Sursa: Gardianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
Cine sunt câștigătorii premiilor RoFintech Awards 2024?
Sursa: futurebanking.ro
-
O companie importantă de logistică și transport achiziționează 100 camioane...
Sursa: wall-street.ro
-
10 Mesaje pe care ar trebui să le lipim prin toată casa ca să le vedem cât...
Sursa: kudika.ro