Romanii arunca banii pe tot ce li se ofera, cu riscul ipotecii. Ei se indeparteaza de traditie si nu mai simt bucuria Sarbatorilor.
Sarbatorile de Iarna au devenit pentru romani un prilej de imbulzeala dupa cumparaturi, o goana continua si furibunda pentru a achizitiona cat mai multe cadouri, urmate de o tristete inexplicabila, resimtita langa bradul plin de Craciun. Suntem ca niste adolescenti care parca tocmai au scapat de sub tutela unor parinti mult prea aspri, dupa cum spun specialistii din publicitate.

Dar, daca nu suntem atenti, avertizeaza psihologii, putem ajunge precum acei copii care primesc toate darurile pe care i le-au cerut lui Mos Craciun, dar nu au cui sa i le arate din cauza ca mama si tata sunt la munca in Italia. „Daca, in calitate de adulti, simtim o asemenea tristete inseamna ca ne-am creat o Italie sau o Spanie, in care am cedat in fata tentatiilor materiale si ne-am tradat propriile idealuri”, spune psihologul Daniel Bichis.

De la Sfantul Valentin la iepurasul de Paste

Ne inscriem in tendintele statelor dezvoltate si, dupa cum analizeaza specialistii, mai avem cel putin 5 sau chiar 10 ani sa tot cumparam fara sa ne gandim la campanii anticonsumerism. Din aceasta cauza, campaniile de marketing isi ating scopul destul de repede si se extind pe tot parcursul anului.


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.