O companie petroliera atrage atentia romanilor asupra resurselor, iar un importator auto planteaza copaci in schimbul masinilor vindute. Incepe epoca de marketing a responsabilitatii verzi in Romania.

Daca in Vest, in patria publicitatii, gigantii economici au inceput acum vreo 20 de ani sa isi manifeste grija fata de semeni, obligati de criticile propriilor consumatori, in Romania lucrurile stau exact pe dos. La ei, citeva grupuri istete au cerut produse „responsabile social“, blamind companiile pentru practicile neortodoxe - copiii care lucreaza pe vapor in China si in Taiwan, poluarea fabricilor, ambalajele inutile, materia prima dubioasa. Strategii in marketing au ascultat nemultumirile cu atentie si au sugerat conducerii cresterea sensibilitatii fata de problemele oamenilor. In locul sau paralel cu reclamele traditionale au aparut astfel actiunile de responsabilitate sociala (CSR). Adica implicarea corporatiilor in viata comunitatii, sustinind-o cu bani si specialisti, dar si schimbarea interioara a metodelor de productie. Aceste actiuni, la rindul lor, au fost promovate de campanii publicitare. Pentru ca umanitatea da bine la imagine.

Pe meleagurile autohtone ale marketingului insa, responsabilitatea sociala a companiilor a pornit de sus in jos. Romanii nu numai ca nu au pretentii verzi de la producatori, dar nici macar nu cunosc bine problemele de mediu ale planetei din acest moment. Responsabilitatea e la moda insa si functioneaza, iar cel mai in voga trend este cel ecologic. Asa ca sfatuitorii de imagine au gasit si solutia de implementare: campanii sociale de constientizare a problemelor de mediu. Aparut de curind in tara noastra, verdele corporatist este rar la vedere si mic in numar: cind fac CSR, companiile isi aleg, de obicei, teme care au impact asigurat la sufletul autohton, lasind ecologia pe seama activistilor.

Anul acesta insa, responsabilitatea sociala s-a vazut si in grija pentru mediu, cu doua mesaje destul de puternice. Fara efecte speciale si mesaje complicate, Petrom, cu ajutorul publicitarilor de la Ogilvy Group, a aratat un viitor sumbru pentru copiii si nepotii generatiilor prezente, in lipsa resurselor pe care oamenii le consuma azi. Iar Porsche Romania a plantat cite un copac pentru fiecare masina vinduta.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.