Americanii au luat cu asalt magazinele, la miezul noptii de vineri spre sambata, marcand deschiderea unui nou sezon de cumparaturi.
In „Vinerea Neagra” („Black Friday”), asa cum numesc americanii deschiderea sezonului pentru cumparaturile de Craciun, foarte multe magazine de peste Ocean si-au pus placutele cu „Deschis” la miezul noptii sau chiar inainte de a se crapa de ziua. Laptopurile, televizoarele si jucariile se numara printre produsele cele mai cautate de americani pentru cadouri.

Mai multe cumparaturi decat anul trecut

Anul acesta, deschiderea sezonului vine cu o noua semnificatie: felul in care merg vanzarile poate constitui un nou indicator pentru economia SUA, aflata in plina recesiune.

Chiar daca estimarile referitoare la cresterea vanzarilor nu sunt comparabile cu cele din anii trecuti, retailerii au anuntat ca au inregistrat cereri foarte mari pentru produsele promotionale. Americanii au stat la cozi imense inca de vineri seara pentru a prinde ofertele, iar reprezentantii lanturilor de retail sustin ca aglomeratia a fost mai mare decat anii trecuti. Cu toate acestea, Federatia Nationala de Retail din Statele Unite a estimat ca, in lunile noiembrie si decembrie, chiar inainte de Sarbatori, vanzarile se vor majora cu doar 4% fata de perioada anterioara, cea mai mica crestere din ultimii sase ani.


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.