La inceputul acestui an scolar, parintii elevilor din Bucuresti au primit la prima sedinta cu dirigintii o veste: ca pot fi informati despre notele si absentele odraslelor lor printr-un mesaj pe telefonul mobil sau prin posta electronica. Serviciul se numeste „Lyceum“ si este ultima metoda in materie de monitorizare a elevilor de gimnaziu si de liceu ai caror parinti sint atit de ocupati incit nu au timp nici sa sune diriginta, daramite sa treaca pe la scoala. Noul sistem a stirnit deja controverse, chiar inainte de implementarea lui. Cotidianul a stat de vorba cu toti cei implicati. Profesorii sint pro si contra, iar elevii au si ei opinii diferite. Cei impotriva i-au gasit deja un nume: „SRI-ul copiilor“.
Pe linga note si absente, parintii mai pot primi si noutati din educatie, legislatie, despre examene, olimpiade, programe scolare, tabere, manuale recomandate ori informatii despre grevele profesorilor. Toate se introduc de catre un profesor din scoala, singurul care va avea acces si la cataloagele copiilor, in baza de date a unui sistem securizat, care le trimite apoi parintilor direct pe telefonul mobil, prin e-mail sau prin curier, in functie de optiunea lor. „Serviciul nu se adreseaza numai copiilor problema, ci si categoriilor de copii care au note de 7-8, care vor sa se ridice, sau celor care au note de 9 si 10 si vor sa le mentina“, a declarat pentru Cotidianul Dragos Nica, director general la Next Step Developments, firma care a initiat serviciul „Lyceum“. „Pentru a introduce serviciul in scoli cerem acordul directiunii, iar pina acum l-am prezentat in zeci de scoli, dintre care cea mai mare parte a parintilor interesati au ales serviciul cu transmiterea informatiilor prin SMS“, a adaugat Nica.
Parintii au de ales intre abonamente de 55 de lei, in care informatiile sint trimise lunar, de 75 de lei, in care informatiile sint saptaminale si lunare, ori abonamentul complet, de 95 de lei, in care sint incluse raportul lunar care le ajunge prin curier, e-mailul saptaminal si SMS-ul zilnic pe telefonul mobil. Practic, parintele incheie cu firma, pe un an scolar, un contract de prestari servicii, prin care o imputerniceste sa aiba acces la datele copilului, iar el primeste acasa, lunar, o factura. De asemenea, la semnarea contractului, parintele trebuie sa mai plateasca si serviciile de initializare si de actualizare a bazei de date, adica 35 de lei in primul semestru si 65 de lei in al doilea.
La Scoala Centrala, Eliza Dobrot, profesoara care se va ocupa de monitorizare, considera ca serviciul este o idee buna, pentru ca „lasa dirigintele sa respire, poate el nu are timp citeodata sa mearga la clasa pentru a verifica situatia copiilor“. Dan, de la clasa a XII-a F, crede insa ca parintii ar trebui sa mearga pe incredere si pe comunicare in relatia cu copiii lor, si nu sa apeleze la un astfel de serviciu. Catrinel Albert, profesoara de limba engleza, are o retinere fata de program, „pentru ca elimina rolul dirigintelui in relatia lui cu parintele“.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro