Pentru o companie, un angajat bine pregatit este cu siguranta o valoare. Acest lucru este bine stiut insa mai mult de companiile multinationale, motiv pentru care ajung sa investeasca intr-un singur angajat chiar si mii de euro, prin diferite cursuri
Insa nu la fel stau lucrurile in ceea ce priveste cele mai multe companii romanesti. Astfel ca bugetul mediu alocat pregatirii unui angajat in firmele romanesti este de 87 de euro pe an, potrivit ultimului studiu "Romanian HR Profile 2007", realizat de catre Business-Edu in colaborare cu Corporate Dynamics. Spunem bugetul mediu, pentru ca 30 la suta dintre firmele romanesti nu au nici macar un leu alocat pentru pregatirea angajatilor si astfel media bugetului per angajat in celelalte este de 125 de euro, suficienti pentru maximum doua zile de pregatire. Acest buget se refera strict la training si nu trebuie confundat cu bugetul de dezvoltare sau cu cel de dezvoltare personala. Ceva mai bine stam la pregatirea top managerilor, unde media anuala este de 247 de euro, iar daca tinem cont de firmele care nu au un buget pentru un astfel de training, suma se ridica la 350 de euro. In ciuda faptului ca sumele sunt ceva mai mari si chiar daca ar avea nevoie de pregatire de calitate, top managerii au tendinta de a merge la astfel de cursuri cu aproape o treime mai putin decat restul angajatilor. Acest lucru poate fi explicat prin timpul disponibil mai redus, perceptia ca training-ul nu este o prioritate sau poate chiar neincrederea in programele de training disponibile in Romania.


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.