Desi acest an a fost cel mai prolific pentru hotelierii de pe litoral, dupa 1990, calitatea serviciilor ramane principala problema
Succesul sezonului estival, care tocmai s-a incheiat cu o crestere cu peste 25% a numarului de turisti, este pus chiar de operatorii de turism pe seama unei conjuncturi favorabile si a vremii prielnice, si mai putin pe imbunatatirea calitatii serviciilor.
Cu toate ca investitiile pe litoral incep sa-si arate roadele, raman insa anumite probleme a caror rezolvare este posibila in timp. Calitatea slaba a serviciilor isi are radacinile intr-o situatie care tinde sa se acutizeze de la an la an: lipsa personalului calificat, care pleaca pe salarii de cateva ori mai mari sa lucreze in strainatate. Pentru a contracara migratia fortei de munca, investitorii se vad nevoiti sa majoreze salariile celor care lucreaza in domeniu.
Acest lucru se traduce printr-o crestere a tarifelor pachetelor turistice. Specialistii din domeniu anticipeaza ca, anul viitor, preturile se vor majora cu 5% - 7%, procent care ar putea merge pana la 10% in cazul in care utilitatile si alimentele vor continua sa se scumpeasca. O parte din cresterea tarifelor anuntata de hotelieri este pusa pe seama cresterii salariilor angajatilor si atragerii celor bine pregatiti.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.