Romanii cheltuiesc mai mult pe bauturi alcoolice sau nealcoolice decat pe mancare. Ice-tea-ul, whisky si energizantele au avut cea mai mare crestere in ultmele 18 luni, desi inca detin procente mici in vanzari
Valoarea pietei de bunuri de larg consum a crescut cu aproape 17% in perioada ianuarie 2006 - iunie 2007, conform unui studiu intocmit de compania MEMRB, care analizeaza piata bunurilor de larg consum din perspectiva consumului casnic. Valoric, in lei, cea mai mare crestere a inregistrat-o industria bauturilor (20%), industria nonalimentara (15,7%), urmata de industria mancarii (13,4%). Si consumul a crescut cu 8%. Cele mai mari cresteri de vanzari, ca volum, au inregistrat marfurile nealimentare (15,3%), bauturile alcoolice si nealcoolice (8,5%) si in ultimul rand alimentele, care au crescut cu numai 4,2%.


BAUTURI. Piata bauturilor a crescut atat din punct de vedere al volumului de vanzari, cat si al sumelor cheltuite. Fie ca sunt alcoolice sau nu, bauturile domina in continuare valoric piata bunurilor de consum. Ca volum al vanzarilor, berea ramane cea mai importanta, detinad aproape 30% din piata bauturilor. Chiar daca consumul a crescut cu doar 8,5%, orientarea consumatorilor catre produsele mai scumpe a facut ca, valoric, bauturile sa reprezinte 20% din piata totala. Romanii au inceput sa dea mai multi bani pe sucuri, ceaiuri si apa minerala decat pe bere, vin sau spirtoase. Cele mai mari cresteri de vanzari a inregistrat Ice-Tea, care a crescut de 159,9%, chiar daca detine doar 0,6% din vanzarile totale de bauturi. A fost urmat de whisky care a crescut cu 141,7% si a ajuns sa detina 10% din vanzari, urmat de bauturile energizante, care au crescut cu 93,3% si au ajuns sa detina o pondere de 0,6% din piata bauturilor.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.