Social2 August 200722:40de Florentina Ciuverca

Lectura de un minut

De la cravate la masini, numele celebrului pictor e o sursa excelenta de bani.

La 34 de ani dupa moarte, Pablo Picasso e ravnit de fabricantii de perdele, masini, vase de bucatarie, blugi, tricouri sau ghete, care jura ca amprenta pictorului garanteaza succesul in comert.

In acelasi timp, ignorand trendurile in arta, opera pictorului catalan traverseaza galeriile din lumea intreaga si pune pe jar colectionarii de arta. Numai in 2007, scrie „Le Nouvel Observateur”, s-au organizat circa 40 de expozitii in lume si au fost editate peste 60 de publicatii consacrate lui.

Lista exclude lucrarile care fenteaza drepturile de autor, manageriate cu strictete de un organism aparte: Administratia Picasso. Creata in 1995 de cinci dintre descendentii pictorului, Claude, Marina, Maya, Paloma si Bernard, societatea aproba si respinge cereri de folosire a numelui.

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.