Social 26 Iulie 2007 01:52
In timp ce autoritatile inca se lupta cu efectele ultimului val de caldura, meteorologii spun ca mai vine unul.

Vom avea parte de numai doua zile de temperaturi mai scazute, potrivit meteorologilor. De vineri seara, temperaturile vor urca treptat, iar la sfirsitul saptaminii se vor inregistra din nou 38-39 de grade Celsius, mai ales in sudul Olteniei si al Munteniei. Activitatea Comitetului interministerial pentru combaterea efectelor caniculei incetase dupa ce toata tara a primit cod verde. Pe de alta parte, au aparut primele semne ale vijeliei. In vestul tarii a plouat abundent, iar vintul a batut in rafale. Pe timpul caniculei va functiona o linie verde, 0800 800 187, pentru acordarea unor servicii de consiliere si a recomandarilor pentru reducerea efectelor caniculei. Pina acum, caldura excesiva a provocat moartea a 33 de oameni.

Canicula a afectat si zeci de hectare de vegetatie, unul dintre cele mai grave incendii petrecindu-se la Cimpulung Muscel. Focul a izbucnit acum o saptamina si continua sa faca ravagii intr-o padure de pe Muntele Dracsin, la peste 1.700 de metri altitudine. Incercarile de a stinge focul, izbucnit din cauza caniculei, au esuat rind pe rind. Pina acum au intervenit pompierii, jandarmii, dar si padurarii din zona, insa eforturile lor au fost in zadar. Dificultatea stingerii incendiului este cauzata de drumul de acces foarte anevoios, dar, in ultimele doua zile, si de vintul care inteteste focul. In plus, apa este adusa dintr-un piriu situat la baza padurii si poate fi transportata doar pe o portiune din drum cu cisternele, remorcate de doua tractoare. Conducerea Statiei de Pompieri Cimpulung apreciaza ca este aproape imposibil ca incendiul sa fie stins in urmatoarele zile daca nu ploua.

Singura solutie ar fi un avion special pentru stingerea incendiilor, insa in Romania nu exista unul. „Sint aeronave cu dotare specifica, dar in Romania nu exista pentru ca pina acum nu au fost situatii care sa necesite astfel de interventii. Sint scumpe, iar costurile de operare - foarte mari“, spune Gheorghe Marin, director al societatii „Aviatia Utilitara“. „Sint avioane utilitare ce pot fi folosite pentru mai multe actiuni - transport pasageri, parasutisti, fotogrametrie etc.-, dar nu ar putea fi folosite pentru stingerea incendiilor pentru ca nu exista o pregatire specifica a pilotilor, iar capacitatea lor de a transporta apa e redusa“, spune si Catalin Radu, purtator de cuvint la Directia Aviatiei Civile din Ministerul Transporturilor.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.