24 Noiembrie 2004 , de Adrian O. Vasiliu in Social

Noua reglementare a circulatiei pe drumurile publice - Codul rutier - ar fi trebuit sa fie stabilita prin Ordonanta Guvernului 195/2002, care, de altfel, a si fost aprobata de Parlament in sedinta din 30 august a.c. Doar ca s-a "revizuit" si a fost repusa in discutia Comisiilor de aparare si a celei juridice. Mai apoi, s-a dispus prelungirea discutiilor in plen pentru o pretinsa consultare a societatii civile. Iar societatea civila a aprobat, cu aplauze. Nu a fost de ajuns; pentru a doua oara, a fost ceruta aceeasi aprobare din partea societatii civile. Care aprobare din nou a fost acordata.
Pe ordinea de zi a Comisiei juridice a Senatului, in data de 12 octombrie a acestui an, ar fi trebuit discutat, la punctul 5, si proiectul de lege pentru aprobarea O.G. 195/2002 privitor la circulatia pe drumurile publice. Acest punct al discutiilor a fost pur si simplu sarit la acea sedinta, fara nici o explicatie. In ceea ce priveste acquis-ul comunitar, Romania este in intarziere la capitolul afaceri interne. Deci, implicit, suntem in aceeasi situatie si in ceea ce priveste circulatia rutiera. Dovada, printre altele, sta faptul ca numarul accidentelor a crescut fata de anul trecut. Chiar daca a fost neplacut urechilor multor soferi, sistemul punctelor de penalizare poate pune oarece ordine in harababura circulatiei de la noi. Dar care sa fie motivul amanarii sine die a introducerii noii legi a circulatiei? L-a spus direct ministrul Saniuta: legea este "antisociala si nepopulara", adica evident antielectorala pentru PSD. Se vede astfel ca mai putin conteaza siguranta oamenilor decat siguranta votului pro-PSD, indiferent de consecinte.

Romania Libera

Sursa: Romania Libera



Te-ar putea interesa si:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Twitter

Aboneaza-te la 9AM sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Codul rutier - antipopular" pentru PSD.