Oricine cumpara produse la distanta are dreptul legal de a le trimite inapoi in 10 zile si de a-si recupera banii de la vinzator, fara explicatii.

Oricine cumpara produse de pe Internet, prin tv sau prin posta are dreptul legal de a le returna in 10 zile si de a-si primi banii inapoi in 30 de zile, fara sa invoce nici un motiv, spune Bogdan Manolea, specialist in legislatia Internetului si administrator al site-ului www.legi-internet.ro.

Conform OG nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta si Legii nr. 51/2003, care aproba ordonanta, "consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sint cheltuielile directe de returnare a produselor". Se aplica doar persoanelor fizice. Frica de restituirea produselor in volum mare face insa ca foarte putine magazine online sa vorbeasca deschis despre aceasta lege.

In cazul in care vinzatorul nu isi informeaza clientii despre acest drept sau nu ofera o serie de alte date precum adresa exacta, termenul de valabilitate, numarul de telefon etc., atunci "produsul sau serviciul este considerat livrat fara cerere de comanda din partea consumatorului".

De asemenea, legea mai spune ca "in cazul in care comerciantul a omis sa transmita consumatorului informatiile prevazute la art. 4 (adica cele de mai sus - n.r.), termenul pentru denuntarea unilaterala a contractului este de 90 de zile". Vinzatorul isi poate informa clientii fie in sectiunea "Termeni si conditii" a site-ului, fie printr-un document care insoteste marfa la destinatie.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.