Noi generatii de modele, masini care isi fac aparitia pentru prima data in segmentul lor si tot mai multe hibride sint tentatiile anului viitor.

Printre marile asteptari pentru 2008 se numara masini din clasa compacta, medie, SUV, sport si cea de lux, care vor fi disponibile pe pietele internationale si pe cea din Romania.

A treia generatie a modelului Renault Laguna va fi lansata oficial in aceasta toamna, la Salonul Auto International de la Frankfurt, Germania. Masina va fi disponibila spre vinzare si in Romania incepind cu 2008. Cu un design exterior si interior total schimbat, Laguna se va prezenta ca un concurent puternic in clasa medie, unde are de infruntat Ford Mondeo, Opel Vectra sau Volkswagen Passat.

De altfel, Renault si-a propus in angajamentul trienal "Contract 2009" sa ocupe cu Laguna pozitia a treia in clasa medie la nivel european. In materie de motorizari, vor fi disponibile sase propulsoare, dintre care patru diesel. Propulsorul de baza pentru varianta pe benzina va fi cel de 2 litri, care genereaza 145 de cai-putere. Cine vrea mai multa putere va putea opta pentru unul de 2 litri de 170 de cai-puteri. Motorul de baza pentru diesel va fi cel de 1,5 litri si 110 cai-putere, in timp ce cel de 2 litri va fi disponibil in trei trepte, de 130, 150 si 170 de cai-putere.

Grupul Ford va reveni in 2008 in prim-plan o data cu lansarea noii generatii Mondeo, un facelift pentru Focus, la capitolul super-sport va atrage atentia cu limuzina Aston Martin Rapide si lansarea inlocuitorului lui S-Type. Mondeo va fi construit pe platforma lui S-Max, model care a luat titlul de "Masina anului 2007" in Europa. Ca motorizari, vor fi disponibile cinci versiuni pe benzina si tot atitea pe motorina. Propulsorul de 1,6 litri poate genera 110, respectiv 123 de cai-putere, iar cel de 2 litri va avea 145 de cai-putere.

Motorul de 2,3 litri va beneficia de 165 de cai-putere, iar cel de 2,5 litri de 220. Ulterior, Mondeo va primi si o versiune sportiva de 300 de cai-putere, asemanatoare cu cea de la Volvo S60. Cele doua motoare diesel de 1,8 litri vor genera 100, respectiv 125 de cai-putere, iar celelalte doua motoare de 2 litri vor avea 130 si 143 de cai-putere. Virful de gama pe motorina va fi un 2,2 litri de 170 de cai-putere. Aston Martin Rapide, concept prezentat in 2007, va fi pus in vinzare la anul. Noua limuzina va intra in competitie cu Maserati Quattroporte. XF, noua denumire sub care va fi comercializata berlina celor de la Jaguar, va inlocui actualul S-Type.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.