Discutind in detaliu elemente precum fragmentarul, hipertextul, influenta mediei asupra maselor, televiziunea ca arma cu doua taisuri, leadership-ul, hackerii si Internetul care ne-au globalizat dar si robotizat, americanism vs. europenism etc- adica tot ceea ce tine de comunicare in postmodernitate. Implicit traim intr-o non/subcultura a divertismentului lobotomizant, mass media devenind un fel de al doilea Dumnezeu, iar artificialul "circului mintii in miscare" poate fi privit si cu ironie dar si cu teama. Traim cu spaima transformarii omului in ceva mecanic - primul pas este chiar "cititorul digital"- lumea nu mai citeste, gasind cartile de-a gata in rezumat pe net. Se trage semnalul de alarma asupra dezumanizarii treptate, cu referiri concrete la critici, eseisti ai momentului, politicieni, evenimente, filme, muzica. Cea de a doua incercare de lamurire a unor notiuni si schimbari de context in lumea culturala a veacului al 20-lea este "Cultura in epoca post-umanismelor" din care intelegem ca diversitate nu inseamna intotdeauna ceva pozitiv, dar si ca traim o drama, aceea de a ne resemna sa ne adaptam noilor iconuri si simboluri. Se discuta aici despre post feminism, post colonialism si Islam, globalizare, publicitate (semnatarii eseurilor sunt Simona Dragan, Razvan Voncu, Silvia Branea, Sofia Georgescu) - adica despre un cod de existenta in ceea ce s-a instituit dupa perioada modernitatii. Una definita de tv, mall, supermarket, calculator, mobil - intervenind o modificare radicala a paradigmei inclusiv culturale, in stransa conexiune cu progresele tehnice si miscari sociale. Lumea spirituala pe care o stiam s-a degradat, s-a mutat in strada si, cautandu-si identitatea, individul devine doar un consumator al realitatii, al modelor si pseudo-modelelor la care este conectat. Este si o criza majora a Istoriei actuale, in care totul devine reclama sau (sub)produs
Despre autor:
Sursa: Cronica Romana
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro