Guvernul de la Moscova a decis recent sa aprobe crearea unor "teritorii underground", un soi de "oras sub oras", ceea ce inseamna ca sub Moscova se vor construi sosele, parcari, mall-uri, sali de sport, muzee etc.

Mai mult decat atat, se va mai construi inca o linie de metrou, in afara celei existente.

Construirea acestei metropole subterane va duce cu certitudine la aflarea unuia dintre cele mai mari secrete ale Rusiei: metroul lui Stalin. Serviciile secrete ruse au in jurisdictie kilometri intregi de tuneluri de metrou si buncare care erau destinate vip-urilor epocii sovietice.

Desi nu a existat niciodata o confirmare oficiala a existentei acestor tuneluri, sute de povesti si legende mentioneaza existenta acestora.

Metro-2 a fost construit la comanda lui Stalin, cunoscut de KGB sub numele de cod D-6. Liniile faceau legatura intre Kremlin, comandamentele FSB, aeroportul Guvernului Vnukovo-2 precum si catre alte locatii de importanta strategica nationala.

Scriitorul Vladimir Gonik a explorat "teritoriile underground" ale Moscovei de 25 de ani; el este cel care a consacrat termenul de "Metro-2", iar in 1990 a scris un roman intitulat "Preispodnyaya" (Lumea din adancuri).

Gonik a descris lumea de sub Moscova atat de detaliat, incat a fost nevoit dupa aceea sa poarte mai multe discutii neplacute cu serviciile speciale.

Scriitorul a declarat ca liniile secrete de metrou ar putea si ar trebui sa fie folosite pentru a degaja traficul metroului "oficial" moscovit, care este extrem de aglomerat.

Gonik a mai relatat ca cele doua linii de metrou arata identic: au aceleasi diametre si aceeasi infrastructura.

Singura diferenta este ca Metro-2 are sinele ingropate in beton, astfel incat, in situatii extreme, tunelurile sale sa poata fi folosite si de catre alte vehicule cu motor. Scriitorul sustine ca unele linii secrete de metrou au fost deja deschise publicului, cum ar fi Linia Filevskaya.

La origine, linia a fost construita pentru a duce vip-urile spre casa rezidentiala a lui Stalin. Constructia acesteia a fost partial finalizata insa, nu se stie din ce motive, proiectul a fost abandonat.

In afara de tuneluri, mai exista si alte constructii ale metroului secret care ar putea fi foarte folositoare, cum ar fi unele statii de metrou care nu au fost deschise niciodata.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.