Contractele pe care operatorii de telefonie mobila le impun celor care vor sa le devina clienti sunt in majoritatea cazurilor tinute la secret. Pe site-urile marilor companii exista informatii cu privire la actele ce sunt necesare pentru cei ce vor sa devina abonati, dar niciodata nu veti gasi si contractul final. Nici macar atunci cand mergi la sediul acestora pentru a cere un draft (contract in alb) nu vei primi acest document. "Gardianul" a verificat acest lucru prin metoda reporterului incognito si a constatat ca firmele de telefonie mobila dau contractul de prestari servicii doar celor care sunt gata sa-l semneze. Consultarea actului cu pricina nu se poate face decat pe loc, la sediul companiei, inainte de completare.
Contractele celor 4 mari operatori nationali de telefonie mobila (Zapp, Orange, Cosmote si Vodafone) ascund in paginile lor o serie de clauze cel putin inselatoare. Concepute parca special pentru a-i pacali pe cei neatenti, aceste documente au un corp de litera aproape imposibil de citit. Contractul Zapp, spre exemplu, are 9 pagini redactate cu un format minuscul, a caror lecturare iti da dureri de cap dupa primele 5 minute. In momentul semnarii lui, agentul de vanzari se ofera sa iti faca un rezumat al celor mai importante paragrafe, dar de cele mai multe ori "uita" sa puncteze exact ceea ce e esential.
Legat de companie un an fara o zi
Societatea Telemobil SA, care asigura serviciile Zapp, are probabil una dintre cele mai perverse clauza contractuale in cazul in care vrei sa reziliezi contractul. O data semnat, contractul nu se mai poate denunta decat exact cu 30 de zile inainte ca el sa se fi derulat un an intreg. Daca cererea de renuntare nu s-a facut in acel moment, el se prelungeste in aceleasi conditii inca un an.
Ca sa poti renunta la un abonament Zapp, esti nevoit sa despagubesti compania cu 200 de dolari, la cursul zilei. Prevederea se aplica indiferent de valoarea abonamentului pe care l-ai ales. Astfel, daca ai incheiat in ianuarie 2003 un contract cu cei de la Zapp, pentru un abonament de 5 dolari, iar in septembrie 2006 vrei sa-l reziliezi, platesti 200 de dolari sau astepti sa vina luna decembrie pentru a face cerere in acest sens. Daca incerci sa faci aceasta cerere mai devreme, operatoarea iti explica pe un ton politicos ca este prematur si te roaga sa revii cu un telefon, exact cu 30 de zile inainte de termen.
Neplata se lasa cu sanctiuni dure
Cei de la Vodafone au si ei prevederi la fel de aberante. Un client al acestei companii, fie persoana fizica sau juridica, nu poate avea mai multe abonamente pe acelasi nume, decat daca data lor de facturare coincide. Motivul este cat se poate de simplu. In cazul in care se intarzie plata facturii pentru un singur terminal, compania iti opreste furnizarea de servicii pentru toate abonamentele cu care figurezi in baza lor de date. Au existat cazuri de clienti carora li s-au blocat instantaneu 10-15 numere de telefon pentru o factura restanta de doar cateva sute de mii de lei vechi.
Despre autor:
Sursa: Gardianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro