Organizatiile pentru Protectia Consumatorilor apeleaza la implicarea activa a consumatorilor pentru protejarea drepturilor acestora.

Nivelul de protectie a consumatorilor este in crestere, o data cu schimbarea conducerii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, sint de parere reprezentantii ONG-urilor cu activitate in domeniu. "Controalele sint mai riguroase, informatiile sint mai mult facute publice. Marian Zlotea, actualul presedinte al ANPC, si-a directionat atentia si controalele in zonele in care problemele consumatorilor sint mai mari: drepturile pasagerilor, fumatul in locuri publice, contractele cu prestatorii de servicii", a declarat Razvan Resmerita, director executiv al Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din Romania (APC Romania).

Legi noi, mai mult de lucru

O data cu intrarea Romaniei in UE, legislatia privind Protectia Consumatorilor s-a schimbat. "Au aparut legi noi privind garantiile, comercializarea brichetelor si multe altele. Lucrurile pe care Autoritatea trebuie sa le rezolve acum sint mult mai multe", spune Resmerita. El a adaugat ca Guvernul ar trebui sa acorde mai multe resurse Autoritatii, deoarece personalul si bugetul de care dispune ANPC sint aceleasi ca inainte de schimbarea legislatiei.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.