Aceasta „comedie a artei plastice“ nu poate supravietui acum decat gazduita de presa. Piata caricaturii de salon este, deocamdata, insignifianta
La Teatrul National din Bucuresti a avut loc saptamana trecuta cea de-a saptea editie a Festivalului International de Umor Calarasi. I se spune asa, in spiritul genului, pentru ca prima "capitala" a acestui festival a fost desemnata Calarasul. Toate editiile anterioare s-au desfasurat sub semnul "dictaturii": "Dictatori si dictaturi" (prima editie), "Dictatura sexului", "Dictatura libertatii", "Dictatura terorismului" etc. Editia de anul acesta s-a numit "Dictatura riscului" si s-a bucurat de participarea a 56 de tari.

In privinta valorii in sine si a aprecierii internationale, caricatura romaneasca este una de top. Nu si la nivelul aprecierii interne, cuantificata in castiguri banesti. Explicatiile sunt mai multe. Una este conferita de nivelul general al bunastarii populatiei, care trage in jos si cota de piata a caricaturistilor. Alta - ponderea caricaturii in politica editoriala a unei publicatii (care difera de la un ziar la altul). Celelalte tin de sansa ori destinul fiecarui artist in parte. In Romania exista si o asociatie de breasla, Uniunea Caricaturistilor, din care fac parte 60 de membri. Este afiliata la Federation of Cartoonist Organizations, cea mai mare organizatie de acest gen din lume


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.