Chiar daca reclama este sufletul comertului, produsul promovat nu trebuie sa insele asteptarile create de mesajul publicitar. Este o regula pe care mai multe companii transnationale o incalca in mod constient.

De vina pare a fi nu atat vidul legislativ si modul deficitar in care organismele de control isi fac treaba, cat mai ales lipsa de reactie a clientilor. Spre exemplu, reclamele la cele mai tentante oferte ale companiilor care asigura servicii de catering, precum si comenzi on-line se dovedesc a fi minciuna prin omisiune.

Nu mai exista nimic ce nu poate fi gasit intr-unul dintre magazinele virtuale. De la mancare pana la flori livrate la adresa dorita. Asa s-a intamplat si in cazul celor care ne-au sesizat in ultima perioada o serie de nereguli cu care s-au confruntat in momentul in care au vrut sa faca ceva comenzi pe internet. Astfel, in cazul doamnei Carmen Cristea, aceasta a intrat pe unul dintre site-urile care o trimiteau la o comanda on-line pentru trei pizza. Conform celor scrise in formularul de prezentare al firmei, era obligatoriu ca nivelul comenzii sa depaseasca suma de 40 RON pentru a-i fi livrata la domiciliu. Numai ca in momentul in care reclamanta a sunat la firma, unul dintre angajati i-a spus ca de fapt minimul comenzii trebuie sa fie de 100 RON. Neavand cu cine sa se certe, doamna a facut cale intoarsa si a ales sa ne sesizeze aceasta situatie.

Apoi, intr-un alt caz, domnul Dan Miatshon ne-a explicat ca zilele trecute a vrut sa faca o comanda on-line la unul dintre restaurantele cu profil romanesc ce avea reclama pe internet. Dupa ce a purces la a raspunde cuviincios la toate intrebarile ce ii erau puse pentru completarea catorva formulare, a reusit in sfarsit sa execute si comanda cu pricina, pentru care a si primit confirmarea. Asa ca, in baza celor scrise in factura proforma, nu avea de asteptat decat maximum o ora si jumatate pana cand mancarea ar fi trebuit sa ii soseasca la domiciliu. si toate acestea in schimbul a 129 RON plus taxa de drum de 6 RON. Cum dupa mai bine de o ora si jumatate nimeni nu dadea niciun semn, reclamantul a inceput sa caute datele de contact ale restaurantului cu pricina.

La finalul cautarilor, acesta a constatat ca, in realitate, restaurantul nu primea de ceva vreme comenzi on-line, deoarece erau probleme in preluarea comenzilor. Cu toate ca unul dintre angajatii restaurantului i-a comunicat acestuia ca totusi comanda facuta de aceasta data si telefonic ii va fi preluata, dupa alte 20 de minute de asteptare, reclamantul a fost sunat si i s-a comunicat ca "deoarece avem probleme cu acele comenzi on-line, i-am dat liber soferului mai devreme saptamana asta si va sugeram sa va indreptati catre un alt restaurant".

Se intampla si asa

Pe langa toate aceste aspecte negative ce ne-au fost sesizate, am intalnit si o doamna mai fericita. Aceasta ne-a explicat ca a facut o comanda on-line pentru livrarea unor flori din Bucuresti intr-unul din judetele Moldovei. Desi aceasta se intelesese pentru o anumita suma, comanda a depasit la final nivelul stabilit cu 30 RON. Doamna a fost informata zilele trecute ca dupa ce a reclamat inconvenientul, suma respectiva i-a fost returnata de reprezentantii firmei.


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.