O vorba buna face mai mult decit o marire de salariu. Insa critica in public doare cel mai rau.
In ultimii ani a crescut preocuparea companiilor pentru conducerea oamenilor si satisfactia angajatilor. Organizatiile aloca bugete separate pentru a descoperi si a implementa metode noi de a-si face fericiti angajatii. Managementul romanesc este puternic axat pe ratiune si logica, iar pina de curind conducerea emotionala era complet neglijata.
"Se observa o crestere a preocuparilor pentru conducerea oamenilor si pentru dezvoltarea organizatiilor. Am vazut asta pentru ca in ultimii doi ani au aparut bugete separate pentru dezvoltarea organizatiilor. A crescut, in acelasi timp, foarte mult si preocuparea pentru satisfactia angajatilor", spune Iuliana Stan, Business Developer la Human Synergistics. Specialistii au analizat 32 de organizatii romanesti de top din domeniile bancar, farmaceutic, vinzari auto, media-publicitate, manufacturier si IT. Ei s-au raportat la un model ideal si la media istorica obtinuta de companii din intreaga lume.
Sentimentele vin pe locul doi
Conducerea emotionala bazata pe valori este neglijata in tara noastra. Numarul companiilor in care se organizeaza ceremonii, adunari informale sau intilniri in care se premiaza realizarile si performantele este foarte mic. "Managementul romanesc crede in ratiune, claritate si logica. Aceste elemente sint un raspuns la orice situatie cu care managerii se confrunta. Ei scapa din vedere ca planurile, oricit de bine ar fi gindite, sint puse in opera de oameni si acestia vor face acest lucru cu atit mai bine cu cit sint mai motivati si mai implicati", crede Adrian Stanciu, consultant acreditat Human Synergistics Romania si partener Ascendis. De asemenea, oamenii sint reticenti si la folosirea cultului personalitatii in firma. Odata implementate insa, ele dau rezultate. "Le-am spus angajatilor mei ca le voi posta portretele pe peretii firmei. Cei mai multi nu au fost de acord, iar unul chiar a amenintat ca demisioneaza. Pina la urma s-au obisnuit, nu a plecat nimeni, iar acum le place ideea si trag tare ca sa-si vada poza pe perete", povesteste Marius Persinaru, director general Xerox Romania si Republica Moldova.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Shakira, virală pe TikTok după ce a vorbit în limba română. Cum a ajuns...
Sursa: kudika.ro
-
Intimitățile unei fete cuminți
Sursa: garbo.ro