Lupta pentru RCA a coborat iarasi companiile in strada, cu toate interdictiile ridicate de Comisia pentru Supravegherea Asigurarilor (CSA). Pe de alta parte, neconcordantele privind Cartea Verde au fost eliminate, desi clientii trebuie sa fie foarte atenti la grilele de tari oferite in pretul standard, care difera de la o companie la alta. In mod cert insa pretul RCA va creste.
Pentru A.B., varful de vanzare al asigurarii de raspundere civila auto (RCA) obligatorie a culminat de Craciun, pe strada. A.B. vinde acum asigurari pentru cateva dintre cele mai mari firme, intr-o ghereta de langa sediul politiei de pe strada Logofat Udriste din Bucuresti. "Cand vinzi in strada exista foarte multe riscuri. Poti sa te certi cu Politia Rutiera si atunci poti primi amenda de la cateva milioane de lei vechi pana la cateva mii de euro. Insa, mai nou, si Politia Comunitara ne da amenda - care porneste de la minimum cinci milioane de lei vechi", spune A.B.
Asigurarea sezoniera
RCA este, poate, cel mai important segment de business din Romania, confirma Adrian Allott, seful Aviva. Piata este inca sub-dezvoltata si va creste doar odata cu dezvoltarea segmentului de pensii. Allott crede ca, desi tarifele RCA au crescut ca urmare a aderarii la Uniune, inca nu sunt suficient de mari pentru a acoperi costurile. "Pe piata va aparea, din 2007, o mult mai larga paleta de preturi. Unele companii vor juca mai agresiv pentru a castiga cota de piata si, prin urmare, vor afisa preturi mai mici, in timp ce altele vor incerca sa-si recupereze pierderile, marind pretul", sustine Allott.
De altfel, majorarile de capital de anul trecut au fost utilizate de companiile care le-au efectuat in principal pentru a acoperi daune. La noua luni din 2006, piata asigurarilor a atins circa 2,28 miliarde euro, incluzand segmentul "life", situat undeva in jurul a 1,2 miliarde, raportat sub forma primelor brute subscrise. RCA reprezinta circa 25% din nivelul primelor non-life, adica aproximativ 250-300 milioane euro - un segment mare, mai ales tinand cont de faptul ca, daca raportarea este efectuata doar fata de numarul noilor contracte ("new business"), piata e, de fapt, mult mai mica. Nu e de mirare, prin urmare, ca lupta concurentiala impune o scadere a tarifelor. In fond, RCA este sezonier, iar grosul afacerii se face la sfarsitul fiecarui an. "In decembrie 2006, circa 40% din primele RCA anuale au fost deja incheiate", spune seful BCR Asigurari, Mihai Tecau.
Despre autor:
Sursa: Saptamana Finaciara
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
Cum faci un pitch pentru orice afacere? Detalii la Factory Bootcamp - 17-18 mai
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă istorică pentru titlurile de stat Fidelis: ce dobânzi vor primi românii
Sursa: wall-street.ro
-
Unde își vor petrece fetițele Alinei Sorescu sărbătorile Pascale? Decizia...
Sursa: kudika.ro