Doua nopti si o zi au fost necesare pentru a aduce Sibiul la "normalitate", la un firesc "ciudat" in care totul respira cultura si orice activitate cotidiana devine o manifestare artistica. S-au construit decoruri, pielea a devenit suport pentru opere de arta, iar focul a tisnit din cel mai proaspat cuptor din oras. Toate pentru a zidi la nivel perceptual o noua viziune asupra rolului si prezentei artei si culturii intr-un context social postmodern, tinar si dezinhibat, printr-un spot tv cu un concept surprinzator: "Normal. Sibiu".
"Pentru Sibiu, exercitiul cotidian si spontan al culturii genereaza un efect secundar - normalitatea. Insusi sloganul actual al Sibiului, 'Tinar din 1191>>, preluat de mesajul publicitar, este un aparent contrast absurd, un oximoron care legitimeaza insa atit istoria orasului, cit si contextul modern al evolutiei naturale a locuitorilor sai", explica reprezentantii GAV Scholz&Friends Bucuresti, agentia de publicitate care a implementat si coordonat conceptul "Normal. Sibiu".
Un Sibiu zugravit in stil bucurestean
Paradoxal, filmarile la "Fabrikultura", spotul din campania de promovare a programului "Sibiu - capitala culturala europeana 2007", au avut loc in mare parte in Capitala. "Prima zi de filmare s-a derulat in forturile de aparare ale Bucurestiului. Cosmetizarea locatiei a inceput cu doua zile inainte, fiind nevoie de amenajarea unui atelier de fierarie complet utilat. S-au strins sute de obiecte, foarfece si ciocane de diferite dimensiuni, si s-a construit un cuptor perfect functional. Lumina folosita la filmare a fost integral lumina de foc, ca doar fara foc nu iese fum", povesteste Liviu Marghidan, producatorul spotului.
Si a doua zi de filmare echipa GAV a ramas tot in urbea lui Bucur, inainte de rasaritul soarelui. Locatia? Teatrul National Bucuresti, pe care l-au cosmetizat cu mult fard si l-au scaldat in lumini de candelabru. "Dimineata, la ora 4.00, a inceput tatuarea (temporara) a personajelor, ilustrind fragmente din opere de arta cunoscute. La TNB... candelabrul atirnat in liftul pentru recuzita (in jur de 20 de metri inaltime si tot cam atita adincime), plasme agatate pe culoarele subsolului, mult dressing si make-up pe masura", mai povesteste Marghidan.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Avionul care ar fi dispărut în 1955 și ar fi reapărut în 1985. Adevărul din...
Sursa: garbo.ro
-
1 Decembrie, ușa nevăzută către sfârșitul anului. Portalul magic al tuturor...
Sursa: kudika.ro