Lectie de stil: in anii 60', englezoaica Mary Quant, posesoare a unei perechi splendide de picioare, a decis sa faca pasul cel 'mare' si a creat fustele mini.

Bunul gust este moarte. Vulgaritatea inseamna viata' Pasul a fost si mai mare cu cat acestea ofereau flexibilitatea de care aveau nevoie femeile pentru a alerga si prinde autobuzul. Stilul sau arogant, agresiv si extraordinar de sexy nu a fost contestat, desi multa lume il dezaproba. De ce? Pentru ca aproape de sex, Mary Quant are ca filosofie, tineretea.

Si acum, pasul alert al modelelor de la show-urile de moda Quant, care expun 40 de tinute in 12 minute, este reprezentativ pentru productiile si stilul frenetic al designerului.

"Oamenii spun ca lucrurile sunt vulgare cand sunt cu totul noi pentru ei. Cand imbatranesc incep sa 'simta' bunul gust. Manufacturierii care imi fac hainele si oamenii interesati financiar pentru lucrurile pe care le fac, nu au aprobat niciodata ceea ce le-am arata pentru prima oara. Dar criticii, oamenii care inteleg moda, au sarit deja la o alta etapa, sunt excitati", a sus Mary Quant intr-un interviu acordat pentru Guardian, in 1967.

Nu mai mult de 40

Spirit nonconformist al modei, a hotarat ca fustele create de ea sa nu depaseasca 40 de cm. Rezultatul? In 1965 Mary Quant devine o emblema, o legenda, devine o noua Coco Chanel. Nascuta in februarie 1934, englezoaica invata la colegiul Goldsmith, inainte de a se antrena in job-ul ei ca designer de couture.

In octombrie 1955, alaturi de sotul sau Alexander Plunkett-Greene, si bunul prieten, Archie McNair, deschide un magazin de haine pe King Road in Londra, magazin care purta numele de 'Bazaar'. Stilul nonconformist s-a vazut inca de atunci prin petrecerea cu care a fost inaugurata deschiderea magazinului: "mad house pyjamas". Perfectionista, Mary Quant nu se putea obisnui cu ideea ca in magazinul sau se vindea o varietate de haine si a decis sa-si creeze propria linie de imbracaminte.

Bazaar a devenit in scurt timp un magazin mai mult decat fashionable, era popular, iar "adeptii" stilului Quant devenisera de-a dreptul habotnici. In replica, in 1961, Quant a deschis cel de-al doilea Bazaar, in Knightsbridge iar in 1965 a inceput sa exporte ideile sale inovatoare catre SUA. Pentru a ramane la asteptarile pietei americane, a lansat grupul international, Ginger Group.'Bunul gust este moarte. Vulgaritatea inseamna viata'

Principiile designer-ului

Pentru Mary, creatiile ei sunt de fapt un compliment al tineretii, dar insista ca tineretea aceasta nu este masurata din punct de vedere cronologic ci este un stil aparte.

"Oamenii Frumosi sunt anarhisti non-violenti, anarhisti constructivi. Dar am inceput sa fiu ingrijorata in legatura cu modul cum se imbraca. Nu poate fi numita moda, pentru ca sunt haine batrane. Mereu se reflecta un criticism valid la adresa designerilor, care esueaza in a intelege sentimentele oamenilor si in a le interpreta cum se cuvine. Un mare designer este acela care le ofera oamenilor ceea ce isi doresc inainte ca acestia sa stie ca si-o doresc" - Mary Quant


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.