Nevoia de performanta a determinat intotdeauna companiile sa-si evalueze periodic angajatii. Evaluarea periodica este insa si o modalitate de a-i recompensa pe cei mai buni, dar si un mecanism de eficientizare a intregii activitati.
Nu toti angajatii vad cu ochi buni evaluarile la care sunt supusi. Unii au emotii, altii sunt de parere ca factorii subiectivi (gradul de simpatie sau de antipatie a sefilor) au o influenta prea mare in procesul de evaluare. "Nu-mi plac evaluarile pentru ca nu le vad rostul", crede Stefan, contabil intr-o firma de productie a profilelor de aluminiu.

"Evaluarile sunt niste formalitati fara rost, de vreme ce nu au nici o relevanta. Sunt bune doar pentru a mai incarca hartogaraia firmei. Oricum nimeni nu le citeste, pentru ca seamana cu niste compuneri plictisitoare. Eu ma indoiesc ca le citeste cineva", spune el. Cu toate acestea, Stefan e dispus sa acorde evaluarilor un singur merit: mobilizarea unora dintre angajati inainte ca aceste evaluari sa fie redactate. "Sunt oameni care se sperie de asa ceva, pentru ca pe toata perioada anului au frecat menta, n-au avut rezultate. Asa ca incearca sa recupereze, pe ultima suta de metri, ce-au pierdut in luni intregi, de teama ca vor fi sanctionati sau ca nu vor obtine o marire de salariu.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.