Tot mai multi parinti opteaza pentru gradinitele cu predare in limbi straine, in special pentru cele in limba germana, in defavoarea gradinitelor clasice.

Fie ca este vorba despre cele particulare sau despre cele de stat, aceste gradinite ii ofera copilului posibilitatea de a se acomoda cu o limba straina mult mai usor decit o va face la o virsta de 9-10 ani.

Psihoterapeutul Anca Nicolae considera: "Pentru cel mic, cu cit se expune mai devreme la o limba straina cu atit este mai bine. El va asimila mai usor daca are pe cineva in familie cu care sa vorbeasca in limba respectiva, o ruda sau un prieten. Nu trebuie sa fie ceva fortat si este indicat sa nu se inceapa cu doua limbi straine in acelasi timp".

Vorbire fluenta dupa doi ani

Aici copiilor li se vorbeste numai in limba respectiva, in majoritatea cazurilor germana sau engleza. In primul stadiu, copilul va incepe sa inteleaga ce i se spune in limba straina prin gesturi aditionale, suplimentare, iar daca este cazul i se va traduce. Pe masura ce va intelege ceea ce i se comunica, el va incepe sa vorbeasca. De exemplu, inainte de masa, copii vor spune rugaciunea in limba germana sau, dupa caz, in engleza. Vor urmari filme si desene animate, vor invata cintece si poezii in limba respectiva. El nu va invata doar vocabularul fundamental, ci treptat isi va forma un lexic complex, iar dupa primii doi ani, la sfirsitul grupei mici sau mijlocii, va fi capabil sa vorbeasca fluent acea limba.

Spre deosebire de o gradinita unde copilul face citeva ore de engleza sau de germana pe saptamina, gradinitele cu predare in limba straina implica desfasurarea tuturor activitatilor in acea limba. Astfel, procesul de invatare se desfasoara in mod natural, iar riscul uitarii sau al invatarii superficiale este mult mai mic.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.