Inceputurile imperecherii, evolutia sa si piedicile sociale care i-au infrinat elanul sint repuse in discutie de preocupatii sexuali.

Anatomia umana a ramas in mare parte neschimbata, de cel putin o suta de mii de ani incoace. Activitatea sexuala, in schimb, a trecut prin mai multe etape, iar "cel mai mult s-a schimbat felul in care oamenii isi ascund adevarul asupra vietii lor sexuale", arata un articol publicat pe LiveScience.com.

Dupa radiatii

"Inainte de sex, se pare ca lumea o ducea destul de bine, doar cu reproducerea asexuata. Urmasii erau previzibili si semanau exact cu parintii lor", arata un studiu realizat de Caltech si NASA. Cercetatorii au folosit organisme simulate pe calculator pentru a descoperi cum arata planeta inainte de sex. Ei au descoperit ca organismele asexuate aveau parte de schimbari rare si accidentale, de aceea, pentru a se ajunge la diferentierea organelor genitale, a fost nevoie de o catastrofa care sa le influenteze puternic. Cei de la NASA spun ca ea putea consta in impactul Terrei cu o cometa, in activitatea vulcanica sau in radiatii puternice. In urma ei, organismele au suferit mutatii genetice, care au determinat schimbarile sexuale. Sexul a fost raspunsul pentru evolutia rapida. Clifford W. Zeyl, care a studiat evolutia genetica la Universitatea Wake Forest, arata cu degetul hiba experimentului: "Concluziile vin in urma unui studiu realizat digital si nu exista nici o dovada in istorie ca stresul a actionat in acest fel".

Imbold biologic, veto cultural

"Felul in care corpul nostru ne spune ce ne-ar placea sa mincam sau cind sa mergem la culcare este asemanator cu cel in care ni se indica modelele dorintei. Sexul a oferit intotdeauna placere", este de parere psihologul Edward Shorter, de la Universitatea din Toronto. Este imposibil de stabilit daca oamenilor le placea mai mult sexul acum 50 de ani sau acum 5.000 de ani, arata si David Buss, profesor de psihologie la Universitatea din Texas si autorul cartii "Evolutia dorintei: strategii de imperechere umana".

Cotidianul