PERFORMANTE INTELECTUALE. Elevii si studentii sunt in plina perioada de examene. Ca sa faca fata oboselii si stresului, invataceii apeleaza la tot felul de trucuri pentru a-si imbunatati performantele intelectuale: tablete de vitamine, cafea sau cofeina in exces.
Se stie, insa, ca ciocolata, cafeaua, nu fac decat sa creeze o stare de surescitare nervoasa, deloc prielnica studiului. Pentru a avea performante la examene, trebuie sa oferim creierului hrana pe care si-o doreste. In alimentele zilnice exista substante nutritive esentiale pentru functionarea in bune conditii a creierului nostru si obtinerea de performante mentale superioare, pana la varste inaintate: vitamina B1 se gaseste in fasolea verde, cereale

E bine ca dimineata sa mancam carbohidrati cu eliberare lenta de energie: paine integrala, lapte si cereale
si seminte, Magneziul din nuci si mazare imbunatateste activitatea creierului, ne ajuta sa retinem mai usor: Potasiul din stafide, curmale sau citrice, vitamina B3 din lapte, peste si seminte de floarea- soarelui, vitamina C din legume si fructe proaspete, mai ales citrice, rosii, capsune. Nutritionistii recomanda o serie de alimente bogate in grasimi care stimuleaza creierul: pestele si fructele de mare, nucile si semintele de in, uleiul de masline. O alta recomandare a nutritionistilor este sa nu sarim peste micul dejun. Micul dejun sporeste performantele scolare, marind rezerva de glucoza din creier.

Sursa: Click.ro



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.