Social1 Iulie 2006

Lectura de un minut

PERFORMANTE INTELECTUALE. Elevii si studentii sunt in plina perioada de examene. Ca sa faca fata oboselii si stresului, invataceii apeleaza la tot felul de trucuri pentru a-si imbunatati performantele intelectuale: tablete de vitamine, cafea sau cofeina in exces.
Se stie, insa, ca ciocolata, cafeaua, nu fac decat sa creeze o stare de surescitare nervoasa, deloc prielnica studiului. Pentru a avea performante la examene, trebuie sa oferim creierului hrana pe care si-o doreste. In alimentele zilnice exista substante nutritive esentiale pentru functionarea in bune conditii a creierului nostru si obtinerea de performante mentale superioare, pana la varste inaintate: vitamina B1 se gaseste in fasolea verde, cereale

E bine ca dimineata sa mancam carbohidrati cu eliberare lenta de energie: paine integrala, lapte si cereale
si seminte, Magneziul din nuci si mazare imbunatateste activitatea creierului, ne ajuta sa retinem mai usor: Potasiul din stafide, curmale sau citrice, vitamina B3 din lapte, peste si seminte de floarea- soarelui, vitamina C din legume si fructe proaspete, mai ales citrice, rosii, capsune. Nutritionistii recomanda o serie de alimente bogate in grasimi care stimuleaza creierul: pestele si fructele de mare, nucile si semintele de in, uleiul de masline. O alta recomandare a nutritionistilor este sa nu sarim peste micul dejun. Micul dejun sporeste performantele scolare, marind rezerva de glucoza din creier.

Sursa: Click.ro



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.